tisdag, mars 26, 2013

Jag älskar att träna, misstolka mig inte. Men vartifrån kom denna hysteri? "Strong is the new skinny" , ja det är väl fantastiskt att vi alla blir lite starkare och hälsosammare. Att vi äter, och äter bra mat. Och jätteskönt att inte alla vill se ut som size zero och catwalkmodeller. Men vart går gränsen mellan sunt och psykiskt ohälsosamt?
Nu för tiden så känner jag en viss stress om jag skulle hoppa över en träning och istället äta en liten påse godis. Och jag ska medge att jag själv mycket hellre lägger upp en bild på träningssalen än min halvätna chokladkaka. Och det är egentligen inte lika mycket för min egen skull, som för vad andra ska tycka och tänka om det.
Kanske är det bara jag, men för att vara landet som uppfann ordet lagom, så har vi ganska svårt att hålla oss inom de ramarna. 

Inga kommentarer: