onsdag, februari 20, 2008

Time for a goodbye

Sahara öknar och inlandsisar. Det är för tillfället omöjligt att sitta med öronen spända, näsan framåt och intensivt hänga med på vad Jan dillar om. Det är den sista geografi-lektionen. Iallafall med SP07J. Det helt enkelt går inte att koncentrera sig. Helst skulle jag bara vilja krama hej då hela dagen...Förklara hur mycket jag kommer sakna dem.
Till min räddning har dom skapat en klass-blogg som jag verkligen hoppas de kommer hålla uppdaterad. Så jag kommer ha en susning om vad de gör och vad som sägs.

Jag är inte känd för att vara tystlåten, snarare för att vara en glad och slarvig liten tjöt-maja. Så att jag tänker berätta att jag fått jobb/praktik på en tidning vet de allra flesta av mina läsare redan om. De flesta vet också om hur glad jag är över att ha fått en sådan här stor chans. Chans...chans. I mitt huvud låter det mer; chansning...risk. Jag har tagit steget för att göra detta nu, det finns ingen återvändo längre. Tusen frågor. Vad händer ifall tidningen ångrar sig plötsligt? Vad händer om jag inte kommer in på LBS? Ska jag inte gå i skola då? Ska jag gå tullen ett år och få vänta på att söka om? Ska jag fortsätta att jobba utan en treårig gymnasieutbildning? Kommer jag att sluta som pappa?`
Jag är rädd. Nyfiken...men rädd. I såna här lägen ifrågasätter man verkligen sin egen talang och gåva. Jag har ingen aning om ifall jag kan skriva. Kanske kan jag. Kanske inte.
Utvecklas behöver alla göra. Och det tänker jag göra.
"Confidence Cohen, confidence." // Anna - Oc

9 kommentarer:

Veronica sa...

Det är självklart att du kan skriva kvinna :D Jag tror iaf att du kommer klara det galant, helt klart! :)

Linda sa...

Emilie, du kan skriva! Jag har sett så mycket av dig och det är bra. Du måste bara tro på dig, jag tror på dig! Jag kommer att sakna dig otroligt mycket, det kommer att lämmnas ett svart hål efter dig. Tack för tiden med dig, du är underbar! <3

Anonym sa...

Emilie, det är är klart att du kan skriva och det kommer gå jättebra för dig på tidningen! Jag kommer och hälsar på dig ska du veta ;) Men kommer verkligen att sakna dig och hoppas vi fortsätter vara Prutten och Fisen! Älskar dig <3

NEONSKYLTEN sa...

dina blogginlägg berör.
sluta tvivla på din skrivarförmåga.
den har inte blivit sämre, tvärtom, mycket bättre.
och du får hålla OSS uppdaterade på din blogg om hur det går för dig, när vi inte talas vid via sms, msn eller telefon
( tackar Buddha för alla tekniska grejer vi har fått tillgång till och också alla uppfinnare, puss på dom )
<3 jag älskar dig

Emilie Pyrén sa...

Ni är de bästa bevakarna någonsin. Behövs inte säga mer. Tack för allt stöd!

Anonym sa...

Som alla aldra säger: tvivla inte på din skrivarförmåga! Du skriver verkligen underbart och det kommer gå bättre än super på tidningen! Jag kommer sakna dig sjukt mycket, det kommer verkligen lämnas ett stort svart hål efter dig som Linda sa... Du är för go, glad och underbar Emilie. Glöm inte att hälsa på!! För annars blir jag ledsen! Och lova att vi inte tappar kontakten.. Önskar dig ett jättestort lycka till. Vet att det kommer gå skitbra för dig! <3<3<3

Anonym sa...

Lycka till Emilie! Det kommer nog gå bra. :)/Jonna

NEONSKYLTEN sa...

har du förresten sett vad linus har skrivit i sin blogg ?
om du skrollar ner lite grann till veckorapport eller något så står det; negavtiva saker som har hänt.
läs. <3

Anonym sa...

självklart kan du skriva, synd bara att du inte går kvar i klassen, men det går säkert bra. du vet vågar man inget, så vinner man inget:)