fredag, juli 04, 2008


Då har jag varit på årets (för min del första) andra torsdagskväll inne i Borås. Till en början fick jag bara cellskräck av alla brunkräms-linjerade ansikten, korta kjolar och blonda- och söndervaxade hår, så jag och Kajsa tog en folk-siesta inne på Orion med goda mackor. Sen så gjorde vi det man brukar göra på torsdagskvällarna. Träffa folk, leta folk, gå runt och... ha lite allmänt små-långtråkigt. Men träffade en hel bunt med härliga människor och mitt i mingelmassan ringde ingen mindre än Herr Petersson till min kära telefon. Och som den ädla Pyrén jag är följde jag sällskapet till dörren. Men överskred de gyllene reglerna och följde med upp, dock för att se den nya lägenheten. Det blev gött snack på balkongen om smått och gott. Och som man säger, det går fort när man har roligt, för vips så hade sista bussen till Fristad redan åkt och en mindre glad mamma fick sätta sig i bilen och hämta mig. Men det var värt det. Riktigt förbannat värt det.

Inga kommentarer: