söndag, augusti 10, 2008

Själsfrändar



Jag sitter här vid Malins dator och känner mig sådär kär. Vänskaps-kär.
Lycklig för att jag har hittat en vän som henne.
I denna minut hade jag kunnat skydda henne med mitt eget liv om det så skulle behövas.
- Vänder mig om och kollar på henne där hon sover tryggt under täcket. -
Sen får jag en klump i magen när jag tänker på att vissa vänskaper bara rinner ut i sanden. Vänskaper man trodde skulle hålla för alltid. Så som jag tror om denna.
Själsfränder då, finns det något sånt? Finns det en person ödet bestämt att man ska vara med?
Det tror jag nog inte ett skit på. Fast visst låter det spännande.
Malin får gärna vara en själsfrände om hon vill. Vi har mycket kvar att lära om varandra.
Som jag sa... I denna minut hade jag kunnat skydda henne med mitt eget liv.

I denna minut är hon min allra bästa vän.

1 kommentar:

Anonym sa...

Emilie, Hur ska jag kunna föklara hur mkt jag tycker om dig?. Jag vill ge dig hela världen !. JAg är så lässen att jag inte alltid är glad och kul att vara med förlåt mig för de :(. men jag ÄLSKAR DIG !. Du är värkligen allt för miig !!


du och jag för alltid?... snälla?:/