onsdag, april 21, 2010

Grönt gräs

Vet ni va det var för datum igår?!
4/20 (Ja så skriver man i Usa, Månad/Dag) , ja precis.
Men vad händer på den dagen då? Inget speciellt eller hur?
Joho då, de små redneckar-ungarna i Kentucky har fått för sig att det är Pot-day. Vilket alltså innebär att man röker på hasch. Jag trodde det hela var ett stort skämt.
Men sant som det är sagt, jag tror nog en fjärdedel av folket i de olika klasserna jag hade idag var höga. Det var nog det märkligaste jag sett. Och jag kan inte förstå att inte lärarna märkte något. Eller gjorde något åt saken.
Och jag som tyckte Sverige var konstiga för en kanelbulle-dag. Hmf.

På tal om gräs, så hade jag min första amerikanska fotbollsmatch idag. Representerade för juniors. Vi vann! Yihaa. Vidare till final på fredag mot Seniors.

4 kommentarer:

Erika sa...

Grattis Mli till vinsten - och fyfan vad knäpp dag. det låter helt underbart dock. alltså att ha en dag dedikerad till olika knäppa saker.

Dento sa...

Ja det var ett sällsynt dåligt initiativ! Ännu konstigare att inte skolan reagerar.... röker dom på själva kanse?

Grattis till vinsten. Skönt att vinna första matchen. Kör hårt

Kram /Dan

V sa...

Hallå eller, hasch är ju bruuuunt! Haha nä men, nu får du snart ta och komma hem för nu saknar man dig för mycket :) <3

Jona7an- sa...

Hej älskling!
En sån tokig dag. Grattis till vinsten. Hoppas du inte fick ett öra avbitet. Det hadde vart jobbigt... Massa Blod och sånt.. Hmm. Snart är du hemma. Det är underbart. Jag längtar. Vill du prata lite på fredag kväll kanske? Kväll för mig alltså... Föresten har du hört något om barnen blev glada för kaninen???
Hälsa USA och obama från mig!.
Jag älskar dig!!!
// Tanitosonnn.