måndag, april 21, 2008

Sooool,sooool,sooool,sol,sol,sol,sol,sol

Idag finns det en massa grejer att vara glad över..
1. Det är underbart väder ute, t.om vi Boråsare kan lägga undan våra paraplyn verkar det som.
2. Kulturvecka på Bäckäng som jag tänker smussla mig in på, jag är ju faktiskt en fd.bäckängit.
3. Vinterjackan och vantarna kan läggas in långt in i garderoberna.
4. Har fotbollsträning idag och jag skulle tro att töserna kommer vara mycket glada (som vanligt då) efter vinsten mot Fristad igår.
5. Efter en stunds fundering... det blir shorts idag.
6. Jag har inte ramlat från Skateboarden en enda gång än idag. Det betyder att jag har höjt mig från att vara världens sämsta skateboard-tjej till ... en balanserad nolla. Känns mycket bra!
7. Det blir en glass idag, det bara måste bli en glass idag. Eller en mer... mmm...mer lät gott.
8. Jag känner på mig att denna sommaren kommer bli helt fantastisk. Varberg med mysfolket, sommarjobba, glass, sol, bad... och allt annat som hör sommaren till.
9. Jag är inte ensam, jag har helt underbara vänner som jag tycker om och som tycker om mig tillbaka. Måste bara ta vara på dem lite bättre , för mister jag dem så kommer jag ångra mig för resten av mitt liv.
10. Nämnde jag att jag har sjukt underbara vänner?
11. Kameran är laddad och dagen är kreativ.


Men allting har en baksida, och även denna toppendagen har sina små baksidor.
1. Jag har verkligen dåligt med glada och somriga kläder, kommer känna mig som en grå liten mus tills jag får bättre ekonomi.
2. På tal om ekonomi ja... jag är luspank.
3. Greta har dött. (Och vet man inte att det är moppen känner man mig på tok för dåligt.)
4. Jag är tidsoptimist och mitt tåg går snart och jag sitter här i pyamas och rufsigt hår.
5. Jag sov inte brevid Jonatan inatt, vilket var första natten på 4-5 dagar. Första natten själv är alltid värst.
6. Mitt tåg går nu ännu mera snart så detta får vara sista punkten.

Dessa baksidor har inte en chans emot allt posetivt idag. Nu får jag rusa. Tjolahopp

1 kommentar:

Veronica sa...

Kul att du har döpt moppen till Greta, mindre kul att hon dött :( men jag ger mig tusan på att den återuppstår :D Annars var detta är glatt inlägg som fick mig att längta till sommaren ännu mer. (Som om det nu vore möjligt) :D Hade gött! :)