söndag, juli 25, 2010

I-landets klagosång

Jag älskar verkligen att planera för framtiden. Drömma. Fast jag är så himla dålig på att hålla mig till en dröm. Livet känns som ett stort Liseberg. Man vill prova alla stora banor och attraktioner, men så har man inte åk-band, så det går helt enkelt inte att prova allt.
Jag vill plugga foto, pedagogik, sociologi eller Journalistik i Göteborg, jag vill backpacka till Australien, jag vill jobba på någon pub i den brittiska eller irländska landsbygden, jag vill åka tillbaka till Usa - i några år eller faktiskt kanske bosätta mig där, jag vill starta fotostudio med Michaela, jag vill gå lumpen, jag vill ... ÅH, jag blir galen. Jag behöver en forskare NU, som sätter igång och tar fram ett sätt att klona mitt liv till minst 5 parallella liv. Under tiden så tänker jag först och främst klara 2:an&3:an till hösten på LBS. Jag vill inte höra någon kommentar om att jag inte kommer att ha någon fritid. BUHU, jag kommer inte ha någon fritid.

Rain out.

1 kommentar:

Erika sa...

australien är ballt faktiskt - och jag skulle kunna tänka mig att bo här precis lika mycket som du kan tänka dig att bo i USA tror jag. Hoppas du mår fint Mli. Du ska veta att jag saknar dig.