tisdag, augusti 17, 2010

The great technology & min pappa

Som jag berättade tidigare idag för er så skulle jag få besök av min biologiska far idag. Några kommer nog höja ögonbrynet på den något märkliga jämförelsen jag tänker att göra.
Han påminner mig väldigt mycket om en gorilla. (Jag skulle kunna sträcka mig till något annat uttagen ur Tarzan) Idag har jag förklarat vad en extern hårddisk är, vad ett usb-minne är, att man kan kolla på film på en dator, visat den facinerade gorilla-fadern Wikipedia m.m. Listan är lång. Det kändes iallafall lite som när Tarzan kommer till storstaden & får se bilar för första gången.
Jag vet att det är många vuxna som inte har världens bästa data-koll, men jag lovar, denna tjommen verkar ha blivit kidnappad från världen i ett århundrande, haha.
Nåväl, resten av besöket gick väl lika illa som vanligt. Men får ju se det positiva i det hela, jag fick vara Data-Einstein för en dag. Pretty sweet.

Peace out hackers.

Inga kommentarer: