måndag, augusti 16, 2010

The secret of..

.... det legendariska Pyrén Serie-Maratonet.

- Man har såklart förberett allt som man kan tänkas behöva innan. Det är inget haveri här inte, din värld för dagen är ditt rum, din säng.
- Minst 6 kuddar, du ska inte vilja gå ur sängen
- Just det, du SKA inte ur sängen
- Som jag nämnde. Ben & Jerrys är den enda glassen under maraton. Kom inte med Icas trefärgade glass inte, även om den är ganska ekonomiskt delicious.
- Köp aldrig smågodis till maraton. Du känner dig slösliskig efter att du hetsätit halva påsen och tvingar dig själv efter 2-3 avsnitt att gå till kylskåpet efter någonting nyttigare att lura din kropp med. Och läs ovanstående, you belong to your bed now. Alternativt choklad dock, ditt humör kan behöva det efter 4 säsonger.
- Man spolar aldrig förbi inledningen, hur långa dem än är, det är då du tar fram din underhållning som jag sa att man skulle förbereda sig med. Jag letade fram ett mystiskt litet spel som jag hade när jag var liten (Som jag förövrigt aldrig bytt batterier på, ett 10 år gammalt spel som konstant rör sig vare sig man spelar eller inte. Om 60 år tar jag med den till antikrundan & jag lovar att den kommer vara vid liv även då)
- Det finns inga andra måsten. Vad gör det att telefonen ringer 50 gånger och att det förmodligen var något jätteviktigt... Det kan inte vara viktigare än ditt maraton
- Man öppnar ett fönster. Då kan inte någon mor säga något om att du inte fått lite frisk luft. Bor du i ett parkeringshus, 5 meter från 100 kor, brevid en lekplats med skrikandes snorungar, på hässleholmen eller brevid en finsk vodka-festival hänvisar jag till en stabil fläkt istället.
- De flesta serier är värda att ha ett maraton för. Men du måste gilla den fullhjärtat, för annars har du helt enkelt inte vad som krävs.
- Låt inte någon eller du själv kalla dig soffpotatis, en vis man sa en gång: "Det kallas livsnjutare".
- Man måste vara nästan lika konstig som jag, vilket är lika med awesome egentligen

Njut av en fullspäckad egoistisk dag. Peace out peas.

Inga kommentarer: