fredag, december 04, 2009

NEWS!

Jag är så glad, jag är så glad! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Jag har foto första lektionen och våran lärare var sur som vanligt. Det är inte ofta hon ler, de flesta tycker väldigt illa om henne och hon är verkligen inte någon baddare på komplimanger. Hon säger ganska kort till mig mitt under lektionen: "Can I talk to you after class please?" . Och som alltid när någon säger att de vill prata med mig så tror jag att jag gjort något fel och tänker igenom hela registret efter något idiotiskt misstag jag kan ha gjort. Jag stannar efter, hon sätter sig på stolen brevid och, nå jag orkar inte håll mig längre, hon har skrivit in mig som förslag till ett nytt Art Scholarship till College. Fullt stöd (Hela betalningen) och det är till de top sex av College i Usa. Skulle jag få det kan jag i princip välja vilken skola jag vill! Och så säger hon; "I think you have a really good shot at it, and I'll help you") och LER. Hon LOG. Jag trodde jag skulle spricka av glädje. Jag tackade nog henne tusen gånger innan jag sprang/hoppade till kemin.

Dagen blev allmänt bra. Musikalövning efter skolan och vi hade väldigt roligt backstage. Sen var det dags för vinterparaden. Vi skulle vara längst bak så vi hade lite tid innan jag tog på mig dräkten till att gå och kolla på alla olika vagnar. Det var superlångt och många hade jättekreativa vagnar. Dock var det iskallt. Men inte så länge till för min del, inne i dräkten var det jättevarmt och jag gick nog några kilometer. Det var så kul! Jag fick hundratals kramar längst vägen av alla barnen och jag fick ta en massa bilder med dem. Svettigt värre, men det var så otrolig känsla där brevid våran vagn. Julmusik överallt, och massa tomtemössor, godis, lampor och granar genom den lilla stadsallén.

Nu är jag hemma, ska duscha, plugga och sen förhoppningsvis ha ännu ett Michaela-samtal.
Imorgon ska lite kompisar ut och äta och umgås. Glad, glad, glad!

Stor kram till er allihopa!

6 kommentarer:

Dento sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Försr at Du är glad. Det är jag också. Vet inte vad det innebär riktigt men fattar att det äre väldigt bra.

Skall skynda hemmåt så jag kommer till Börst till kvällen.
By by Karlskrona.

Kram/Dan

Erika sa...

grattis min sockersöta mli - du är verklige duktig så det ska du absolut inte tvivla på! Skönt att saker och ting känns bättre i USA och att saker verkar ha löst sig för dig. <3

Fredmeister sa...

det låter sjuuukt grymt!!! men blir det med college året efter du tagit studenten i sverige väl??

Johan sa...

Nämen oj, gratulerar!! Men när är det du ska gå på college då? Och hur länge håller det på? Ska du hem till Sverige först?

Ellinor S sa...

OJoj, vilka nyheter gullet :D. Det är ju riktigt coolt :). Grattis, Grattis, Grattis. Jag blev helt mållös när jag läste bilden och du som vet att jag kan prata rätt mycket så är det helt otroligt ;).

Men vad händer då då? Kommer du gå kvar i USA, åka hem först och sedan åka tillbaka? Vet inte riktigt hur det går till därborta cowboy landet :).

Saknar dig, tack för det underbara facebook inlägget. Blev väldigt glad när jag läste det :). Älskar dig Pörren <3

Anonym sa...

Grattis lillen :) Hoppas du inte glömmer bort livet hemma i sverige bara :)

Mvh
andreas