tisdag, december 01, 2009

Vinter?

Så, nu var det bra igen. Det var egentligen inget som hände igår, ibland får man bara såna konstiga saknads-attacker av olika saker. Man är så långt ifrån allt som är bekant och tryggt. Det är inte bara att åka hem liksom. Svårt att förklara, man måste uppleva det.
Det betyder inte att jag inte älskar att vara här. För det gör jag, kan inte tänka mig hur det kommer kännas att åka härifrån. Kommer vara som att jag har två hem.

Idag har jag haft skola igen vilket var underbart, träffa alla igen. Efter skolan hade vi musikalrep, vilket vi har varje dag efter skolan nu fram tills premiären. Vi ligger lite efter, vi har för kul och flamsar runt. På kvällen skrev jag uppsats och pratade med Matt i telefon, lekte lite med Madison, och fick även chans att prata lite grann med Julia idag, väldigt trevligt. Hon tänker få upp sin blogg så när det är klart, kika in och läs om hur hon har det i Alabama.

Stacy skämtade idag med att han nog får ta fram geväret. Pojkar som knackar på fönstrerna tycker han inte riktigt om, haha. Inte så mycket mig emot dock, det händer ju inte speciellt ofta i Borgstena, haha.

Fick även besked om att Borås-posten är på tryckeriet nu, håll utkik efter tidningen om några dagar, om ni ser en liten hippieflicka med svart hår på förstasidan så har du rätt tidning i din hand.

Måste avsluta med att säga att det inte känns som att det är December. Det är varken varmt eller kallt och det finns knoppar på träden. Så det känns som om vi hoppade över vintern och tänker ha julafton på våren.
Men godnatt på sig, och adjö!

3 kommentarer:

Fredmeister sa...

man skulle typ kunna säga att du har två hem emilie;)

Hur gött som helst med skola eller?!
Sitter själv där just nu, e svintrött nu

Dento sa...

God kväll!
På väg hem från jobbet. Kan bli en vådlig färd, det har klarnat upp och det börjar frysa på den våta assfalten.
Inga vårkänslor här inte...

Skönta att "attacken" gått över.

Kram/Dan

mother sa...

Hej Pyret!
Det är bra att du lärt dig gråta - allt känns bättre efteråt.
Här i Borgstena är det kallt ikväll. Över 5 minus faktiskt.
Det strular med skrivartonern så kvällens ihopsättande av församlingskontakt blir uppskjuten till morgondagen igen tyvärr. Skämmigt...jag borde haft toner på lager...
Så nu blir det pepparkaksbak istället före Avenyn :)
Mormor har lovat att spara Boråsposten och även försöka få grannarnas, ska bli kul att se!
Du har inte berättat om du fick tag i din julklapp förra veckan?
Idag -1 dec - startade årets julkalender...tittade nyss på den via nätet...ja inte är den som Pelle Svanslös eller Greveholm precis. Men, men vi får väl se.
Har man kalendrar i US?
Jag har just blivit vän med Krystals mamma. Hon verkar helt inställd på att vi ska bo hos henne i mars/april. Så bra! Roligt!
Hon ser ut att vara i min ålder och jag som tänkte henne i mormors...ha ha!
Kram på dig min lilla älskling!