tisdag, maj 05, 2009

Jag saknar dig

När min mamma kuttrar i telefon och säger "Jag saknar dig Emmie" så har jag lärt mig att det betyder något av följande:
1. Jag har glömt något jag lovade dig att göra
2. Det är tråkigt att vara ensam, kan inte du komma hem? (En riktigt hederlig ursäkt bland dessa)
3. Jag har läst din blogg igen fast jag vet att jag inte får, förlåt.
4. Jag har snokat igenom ditt rum...men jag saknar ju dig?! *ängel*

Den här gången så var det en blandning mellan nr 2 och nr 4. När jag kommer hem står det tydligt mitt i rummet ett gammalt (och då menar jag gammalt som från den rebelliska högstadietiden) , tomt vinpaket. Jag fick riktigt själv tänka efter vart den hade kunnat stått. För att ha hittat det gamla vinpaketet så måste det ha krävts både akrobatik och en väldigt bra dragkampsstyrka. Jag var nästan smickrad över att hon hade ansträngt sig så mycket. Men jag hatar när andra människor rotar. Vad kan hon behövt i en garderob fylld av gamla dammiga barbiedockor och sandiga, söndriga plastpåsar till idrotten?!

Ps på det. För er som inte vet är min mamma strängt emot alkohol när det kommer till mig. Ds.

Den råa sanningen.
Mitt "Jag saknar dig mamma" betyder;

1. Kan du skjutsa mig till stan imorgon? Snälla.
2. Mina pengar är slut på mobilen, skulle jag inte kunna få låna en, bara en, hundralapp?! Snäälla.
3. Om huset plöstligt tas över av dammråttor i rustning så kan de ha råkat bilda sin armé i mitt rum, jag orkar inte städa den här veckan.
4. Jag är usel. Världen är tråkig. Du är tråkig. Så jag gillar dig just nu. Läs en saga! (Nästan hederlig om man tänker på det också, jag saknade ju henne.)
5. Jag tänker inte vara hemma ikväll. Men tro du att jag saknar dig så har du det bra där borta.

1 kommentar:

Erika sa...

Åh, såna relationer är jobbiga. Jag vet nämligen själv hur det är. Hade det så är ett tag med min mamma. Nu är det bara så vid ytterst få tillfällen. Men bor du hos Jonatan nu eller? <3 Jag saknar dig.