måndag, maj 25, 2009

Okej, ett TREDJE inlägg. Men nu är det bara för att berätta om min otur vs mitt flyt.
När jag åker iväg mot bussen med min moped (Ja, här på buschen måste man fortfarande köra moped ibland fastän man är över moppeåldern) med ganska lite bensin i tanken så inser jag på halva vägen att ; "NEJ! Jag har glömt min uppsats hemma!" Så jag får helt enkelt vända om med tanken att jag nog hinner ändå.
Med uppsatsen i handen inser jag att jag måste tanka och letar efter bensin kortet. Ringer mamma och frågar om hon sett det, och javisst har hon det. Till och med beslagtagit det då jag enligt henne inte "värnar om kortet på rätt sätt" (Det låg utanför min plånbok på skrivbordet) .

Ringer tjejerna i skolan för att beklaga mig men Ellinore med sin lugna röst förklarar för mig att matten är inställd. Haha. Sånt flyt trots allt.

Nu hinner jag ju faktiskt duscha iallafall. Tjo va gott.

Inga kommentarer: