onsdag, januari 23, 2008

100, hundra, hundred, njëqind, sto, sata, ciento !!

Okej, detta är inlägg nr 100 och det är jubileum här. Osynligt partajande mellan mig och tangentbordet såklart. A till Ö är bjudna.
Men sorgligt nog så verkar inte min tankeverksamhet och mitt hjärta fatta att det är årets röj på gång. Det är rätt ut sagt väldigt tomt och tråkigt där inne. Bara vardagstankar och nej, nej, NEJ! Jag ville ju att inlägg nummer hundra skulle vara glamoröst och klämkäckt. En riktig tankeställare att lägga på minnet.
Låt mig rota där inne i spagettipåsen och se vad det finns för tankar som skulle kunna vara aktuella och intressanta. Hmm...Haft en trevlig kväll med Otto. Nja lite för lite och säga om det, den var trevlig,inga konstigheter med det. Hum, hum.... En matchmaking! Nja, finns inte så mycket att säga om den heller, mer än att det är två goa människor vill jag koppla ihop. Humdidumdum....En stor trave läxor som jag inte kommit halvvägs än med och som ropar; Come on baby. Try me.?! Där, mina vänner...Där går min gräns. Mitt hundrade inlägg kommer INTE handla om skolan och dess otyg.
Äh. Dagens ämne blir vardag. Mitt blogginlägg blev till en enda röra. Men det är ju just det det är. Vad livet består av.
Vardaglig röra till 1.pers.:


  • 4 dl kärlekskrydda i tillvaron,

  • 1tesked nys-och-snuv-ört,

  • 3teskedar med chiligt-peppar,

  • 6 paket med lyckokakor

  • Till sist ett dussin ärthjärnor.

Vispa med elvisp så allt blir ett kaos. Stoppa in i ugnen så att den bränns. Och jag skulle vilja säga; Don't try this at home. Men antagligen har du redan provat den flera gånger om redan. Det är som där grejen som alltid finns hemma i kylskåpet. Som t.ex dryga tacosåser som står där år ut och år in i kylskåpet. Sen när man väl slängt den köper man en ny.

Happy hundred. Godnatt.

4 kommentarer:

NEONSKYLTEN sa...

gillade detta checka inlägget och särskilt det receptet. Jag har en egen speciallare som består av tusen gånger mer ingridienser och som jag alltid lyckas bränna men jaja. <3

du vet att du är grym och du vet att jag älskar dig så jag väljer därför att inte skriva det : D haha <3

Veronica sa...

gillade detta inlägg starkt, bra skrivet! :D som vanligt ^^ :D

Anonym sa...

been there, done that.
älskar det du skriver emilie, du får allting att låta på ett så bra sätt;o du har säkert hört det förut, men du är verkligen duktig på att skriva. puss /malin

Emilie Pyrén sa...

Tack alla!:)
Era kommentarer värmer verkligen och det är ni som får mig att vilja fortsätta skriva och utvecklas!