tisdag, januari 22, 2008

Visste du att låga klackstövlar på mina fötter trampandes mot gruset på den mörka gångvägen kan låta som fågelsång?
Och att när 16 stycken kor i bruna och svarta nyanser står och kollar på mig...så känner jag mig fri. Det är dom som står innanför tråden. Jag hade också stirrat om jag hade stått där.
Fast...det är ju ändå jag som går ensam.
Fågelsången av sten. Jag känner mig inte så fri längre. Känns lite som om vintern låser fast oss i en snökula. (Regnkula skulle passa bättre. Och se där...hokus pokus. En helt ny leksak!)

Ja. Jag är trött. Flummiga tankar står högst på listan och prioriteringen för sömn är oroväckande låg.

Petersson gav mig information om hur man får en besöksräknare. Tack. 30 besökare idag. Eller vad nu!? Nu står det helt plötsligt 9 besökare. 12. Den verkar krångla. Vi sätter upp 15 som ett mellanting. Är 9 det sanna antalet är jag butter i några sekunder. För det är lamt.
Men godnatt på sig. Det är en ny dag nu.

Inga kommentarer: