tisdag, mars 25, 2008

Och så kommer nya audition-program upp. Jag brukar avsky dem. Idol, Let's dance. Eller det är efter första året. Första året av Idol följde jag maniskt , första året av Let's dance kunde jag kolla på en fredag kväll. Men nu hinner jag inte höra mer än vinjettmusiken innan jag får öron-eksem.
Men nu var det första-års-dags , So you think you can dance hade premiär på kanal 5 idag. Tack vare Johan så satte jag mig framför tv:n för att ge det en chans. Och det första jag hör är den danske mannen i juryn och mitt hjärta slog revolt.
Ja, inte för att han var det minsta attraktiv, nej men för den härliga danskan.
Jag har inte en gnutta förståelse för varför många svenskar inte gillar danska. Det är helt underbart, ett riktigt härligt och slött språk. Jag älskar omedvetet att mumla och det är egentligen det deras språk bygger på. Jag slår vad om att min tunga har danskt påbrå.
Nu ska jag sitta uppe en stund till för att få läsa Rix´s blogginlägg som jag längtat efter hela dagen.

Kvällen avslutas med käcka danska citatet av Platon: Ved kærlighedens berøring bliver enhver poet - Av kärlekens beröring blir var och en poet

3 kommentarer:

NEONSKYLTEN sa...

åh mli, du är underbar.
det håller på att skrivas nu <3

Veronica sa...

Jag kan inte riktigt hålla med dig om danskan. Själv tycker jag det låter aningen sluddrigt ^^
Men det var ett himmla bra citat! :)

Anonym sa...

Jag gillar också danska, det är charmigt liksom :D Och jag gillar So you think you can dance! Fy vad fränt vissa dansar!
Puss på dig Emilie <3