torsdag, mars 18, 2010

Dotted Dotter

Iiiiiiih! Jag har världens sötaste klänning! Så glad och trevlig överraskning. Under Halloween i skolan så var en tjej i dramaklassen utklädd till en docka. Hennes klänning var prickig i massa härliga färger. Jag kunde inte släppa ögonen från den, och jag var bara tvungen att tala om för henne hur fin den var, varje gång jag såg henne med klänningen. Sen såg jag den inte mer, den där fina, glada klänningen som hon bar i skolan den dagen. Jag fick åtmindstonde ett kort på den. Men...
Idag
Precis innan min 3:e lektion så möter jag Siena inne vid toaletterna. "Hi Emilie. I have something for you." (Sådär lagom knepigt att höra inne på toaletter, haha) Sen sa hon inget mer, och jag fick gott allt ta och följa efter henne. Vi går in till aulan och där drar hon upp en påse, det tar mig några sekunder innan jag förstår vad det är. Klänningen! Den fina, fina klänningen!
Jag börjar hoppa och springer iväg för att prova. Jag var jätterädd att den skulle vara för liten eftersom Siena är väldigt nätt och ja, Usa har ju lagt sina sockriga händer på mig om man ska uttrycka det så.
Men zipp...den var som gjord för mig. Jag snurrade runt och log hela dramalektionen. Fast, sen fick jag byta om till dumma dresscode-kläderna igen. Men väl hemma igen, åkte den snabbt på igen.




9 kommentarer:

L8 sa...

Waoh!!!! Så perfect!!! Som gjord för dig! Puss!

L8 igen sa...

Och DUUU vad långt hår du fått!!! Tävlar du...? :)

Dento sa...

Ja den klädde verkligen med Dig i!
Läckert! Som Du sa, man blir glad av att se Er tillsammans och Ni ser sååå lyckliga ut.
7 dagar kvar.....

Ha dé
Kram/Dan

Erika sa...

jag blir så glad av att se dig emilie men jag önskar att du kunde komma hem snart! jag saknar dig nämligen alldeles för mycket nu!

issa *sis sa...

så jävulskt vacker11

eLin sa...

men... jag vill med ha en! :D Så underbart fin och du passade jättebra i den! Blir bara glad, så färgglad och fin! <33

Ellinor sa...

Vilken Emilie klänning :). Den är ju bara så du! Det var som någon tänkt på dig när de sydde klänningen..
Hoppas allt är bra med dig, Michan berättade att hon pratat med dig. Så roligt att få höra lite nyheter och hur du har det! :D

Saknar dig, men nu är det inte långt kvar tills du kommer hem. Helt otroligt, hur fort det har gått. Puss på dig <3

mamma sa...

Jag såg en tröjjacka i en reklamtidning här idag med samma mönster som din klänning, nästan, prickarna var olika stora och lite mer huller om buller, men jag tänkte på dig med en gång.
Blev det fina foton i Nashville?
Kram!

ps har just köpt stödstrumpor...känns konstigt men alla har övertalat mig...svullnade dina ben?

Maaliin sa...

Så sjukt fin Emilie! Du förstår inte hur många som är Avundsjuka på dig!.

Jag saknar dig min lilla sockertopp (A) <3