onsdag, mars 03, 2010

Ritch ratch fillebom bom bom bang AJ!

Har något nytt att kryssa av på min "Amerikansk high-schools-film-känsla-lista" : Slagsmål.
Nej, mamma, som nog hann få hjärtinfarkt, jag var inte inblandad. Men det skedde i koridoren. Mellan två tjejer och istället för att ta isär flickorna så kom folks mobiltelefoner upp. Video-sparat för andra tillfällen och delat till folk, på rekordtid, som inte fick "äran" att se djungelkampen.
Det hela var egentligen ganska hemskt, speciellt att ingen, av säkert 40 pers, drog isär dem. De blödde något rejält.
Fast jag var ändå lite fascinerad. Men bara för att jag kände att jag var i Usa.

3 kommentarer:

-14 grader sa...

Ha ha. Hann inte få hjärtinfarkt men jag hann lyfta förvånat på ögonbrynen :)
Vad händer i USA efter en sån incident? Vore intressant att veta för en svensk rektor...
Puss!

-9 grader sa...

Varför är det alltid varmare i Kbg?

Undrar vad dom bråkade om som var värt så mycket blod?

Snart kommer vi!
Snart kommer Du!
Blir bra!

Kram

Erika sa...

åh - det låter som om du har så många upplevelser nu att du kan dela med dig lite eller ;)

Saknar dig. <3