söndag, mars 21, 2010

Nashville igen

Så, nu ska jag nämna lite om gårdagen. Jag kände inte någon på resan så jättebra, jag var lite nervös, men det är tur att jag inte är blyg. Lärde känna massa goa personer och vi hade hur kul som helst. Artclass & Photography klasserna möttes utanför skolan klockan 6 på morgonen. Sen tog det runt 3 timmar att komma till Nashville. Jag sov hela vägen förutom när vi hade ett frukost-stopp på Burger king, haha.
Första punkten på schemat var ett museum. Jag ska vara ärlig, det var skittråkigt. Bara massa tavlor på ängar och blommor som såg likadana ut. Våran lilla guide pratade om dem som om de var hennes egna barn allihopa. Så förlåt lilla tant, jag tyckte inte dina små barn var allt för unika.
Efter det, ett annat museum, där det fanns en artquest (göra lite egna pyssel-saker) vilket var riktigt roligt. Jag hängde mest ihop med Gabby och Nicole, vilket var två riktigt trevliga tjejer.
Men jag tänker hoppa fram i schemat, förbi en punkt, men jag vill berätta om de två bästa. Studion. Vi hade ju fått höra att vi skulle till en musik-studio. Alla var riktigt förväntansfulla, för Nashville är ju musikens stad. Det är ju vad det är känt för. Själv målade jag nog upp en bild på ett högt hus i glas och rätt pimpat alltihopa, haha. Men när vi kom till området, trodde alla att vi var vilse. Det såg ut som vilket villaområde som helst. Lite surmulna steg vi av bussen och visste inte riktigt vad som väntade oss. Vi steg in till det lilla huset, och ändrade snart uppfattning. Det var grymt litet men väldigt fin utrustning och man kunde se att det var påkostat. Killarna pratade en lång stund, berättade och lärde oss lite om inspelning. Men detta var studio B, vi skulle över till studio A snart, och det visade sig vara en helt annan femma. Stället var majestätiskt på insidan. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Det var kungen av studior, wow säger jag bara. Hela huset var byggt på en speciell akustik matta/mark för att ta bort så mycket vibrationer som möjligt, väggarna var av ett alldeles speciellt material, osv. En kille från Hollywood var inne i studion och alla tjejer hade svårt att släppa ögonen från yngligen. Men kan väl inte klandra dem, när de är vana att se killar med jeans, boots och John Deere-tshirtar, haha. Killen där inne berättar lite om artister de haft där, Chuck Berry, Miley Cyrus, Avril Lavinge, Tom Jones, och massa andra. När de berättade om Avril, så blev jag alldeles nostaligisk. Hennes album Complicated (Med låtar som Sk8ter boy, Complicated t.ex) var inspelad där, och det var ju något som jag verkligen gillade när jag var yngre. När jag kom tillbaka ut till bussen var jag bara tvungen att leta upp Avril på nostalgi-spelningslistan på min ipod. Det var lite mäktigt trots allt.
Men vi lämnade Hollywood killar och tusentals mixerknappar för att bege oss till en dinner-theater. Och jag börjar bli för trött för att förklara, men det var så sjukt roligt. Jag vet inte när jag skrattade så mycket senast. Jag önskar att jag hade spelat in det, men jag tog inte med mig kameran till middagen så dum som jag är.
Sov hela vägen hem till Kentucky och klockan 2 hämtade Stacy mig vid skolan.

Idag har vi städat hela dagen. Känns bra nu efteråt. Men jag har nog aldrig städat så mycket i mitt liv. Jag dammade, damsög, rensade, skurade, skrubbade, torkade lister, städade undervåningen och badrummet, tvättade alla fönster osv. Oerhört tråkigt, men det känns ändå riktigt härligt med nytvättade lakan, en svag doft av syrligt rengöringsmedel och lavender, och varenda låda är sådär fint organiserat, haha. Det kommer vara stökigt imorgon igen. Och Beth är som trevligast mot mig när jag städar, så det blir alltid en dag utan tråkigheter, haha. Efteråt tog jag gitarren och satte mig i solen på kullen och spelade. Vi bor så högt upp, så det känns alltid som att hela villaområdet hör mig. Riktigt mysigt. Vi gick alla ut och åt Mexikanskt, och jag och Ashly bestämde oss för att åka till St.Matthew´s mall imorgon, yey! Jag älskar St.Matthews! Forever 21, här kommer jag!
Förövrigt har det varit riktigt varmt de senaste dagarna. Legat på runt 20 (26 i Tennessee) grader.

Godnatt!

Jag, Nicole och Gabby på trädgården till första museumet

Från vänster u.: Jag, Holly, glömde av namnet, Carrie, Hanna

Supersöta tjejerna Gabby och Nicole

Världens största inomhus-staty

Så söt!

Studio B. Chuck Berry!


Hur shöven håller man koll på alla?!

Mysigt.

div>

3 kommentarer:

mamma sa...

Såg du några spår efter Jill Johnsson? Det är i Nashville hon spelar in sina plattor.

Skönt att det är rent och fint nu när vi kommer! Vi är ju så vana vid nystädat :DDD

Det ska bli så härligt med lite värme. Fam Andrén kommer hit i eftermiddag för att prata packning. Är du vaken vid 9 (din tid) så ring!
Puss!!!

Lina sa...

Jag vill också shopppa på forever 21.. Gaha, blir galen på tullfrakter! Saknar dig här hemma, ska bli kul när du kommer hem :)

Fredmeister sa...

Nu e de inte långt kvar tills jag kommer! åker härifrån på torsdag!