lördag, juli 25, 2009

Andra dagen och den var minst lika bra som den första. Man kommer väldigt fort in i språket och det dröjer nog inte många veckor förrän jag har dialekten också haha.
Den yngsta dottern Madison gillar mig verkligen, hon är med mig överallt och vill hålla min hand och sånt, på ett gulligt sätt. Idag har jag packat upp och det känns mer som mitt eget rum nu när lite av mitt rum hemma i Sverige är här.
Idag var vi på Walmarts, ett jättestort köpcentrum i Usa där de har nästan allt. Och fetaste maten jag någonsin sett. Jag kommer behöva två säten på flygplanet när jag flyger hem. En nära vän till familjen har en utbytesstudent från tyskland just nu och hon vägrar äta maten. Stackarn.
Vi har köpt en amerikansk telefon till mig med unlimited calls & text för ett ganska bra pris och jag har smakat på en Blizzard vilket är den godaste glass jag någonsin smakat på. Ben & Jerry´s kan slänga sig i väggen.
Jag vet att det är väldigt tråkiga inlägg det här, med bara massa fakta men allt är så nytt nu och jag vill bara berätta allt känns det som.

Underbara saker med Bardstown änsålänge:
- Människorna är fantastiska!
- Himlen är så sjukt fin.
- Det är väldigt varmt.
- De har "lighting bugs" , alltså eldflugor och det är fint på natten
- Det finns allt (och de tycker att det är en väldigt liten stad)
- Min skola är sjukt stor och väldigt amerikansk
- Jacuzzin (stavning?) utanför mitt rum.
- Mitt hus och mitt rum

Dåliga saker hitills:
- Långt bort ifrån er!
- Långt ifrån en sjö.
- Amerikanska regler


Övrigt:
- Varför har amerikanare så många bilar? Jag tror vi har ungefär 4 stycken. 5 med ena dotterns bil. En är en snygg sportbil, det gillar vi!

6 kommentarer:

Veronica sa...

Det är inte alls tråkiga inlägg det här. Det är kul att veta hur du har det! Och jag blir lite avundsjuk på dig, det verkar så skoj! Fortsätt uppdatera :D <3

Malin H sa...

haha :).. bra att du har det bra:D.. mera in lägg :D <3

Kinky sa...

Vilka amerikanska regler syftar du på? ^^,

Lise.Lotte Pyrén sa...

Du är för härlig! Älskar dig! För första gången i mitt liv längtar jag till USA. Har redan börjat spara :)

Elin sa...

Det är inte alls tråkigt! Det är så skönt att veta att du har det bra! :D Saknar dig! <3

Sibylla sa...

Hahahaha, fan mli. :D, du skulle tagit med mig :).