onsdag, juli 29, 2009

Hoppsan Gallopsan, här kommer jag igen. Men den här gången med ett inte lika så långt inlägg. För det har varit en ganska lugn dag. Jag vaknade upp runt 10 och upptäckte att något litet och varmt låg och höll runt min arm i ett nästan svårutkomligt grepp. Min lilla prinsessa låg där i sin pyamas och låg tätt intill, jag fick riktiga systerkänslor. Så jag tassade försiktigt upp och gjorde oss lite frukost. En nyttig frukost tyckte jag att hon skulle få för en gång skull, och jodå, det slank ner men så fort jag inte såg så kom hon tillbaka med något snacks i handen/munnen. Jag får lust att bara riva ut det skåpet ibland. Jag tror vi har mer snacks än köksredskap, haha. Och sen gick jag ner för att träna vid den stora tv:n och då ville Madison haka på men 20 minuter abs/core och 15 minuter kickbox-aerobics var lite för tufft för henne så efter det startade hon sin Hannah Montana film där det fanns dansövningar som hon ville göra. En fruktsallad senare så kom Beth och plockade upp mig, schema-läggardags. De har ändrat systemet så mycket till det här året så jag fick bara välja 2 kurser och så var de andra obligatoriska. Och så har man samma schema hela året, snacka om att lära sig schemat snabbt. Sveriges system är mycket mer varierat måste jag säga. Men det är väl trevligt, jag får ha foto varje morgon i ett år, härlig start på dagen!Så mitt kommande år ser ut såhär:

Period 1: 08.30 AM- 09:29 AM (observera att det just är :29 haha)
DIGITAL PHOTOGRAPT/PHOTOSHOP

Period 2: 09:29- AM - 10:26AM
CHEMISTRY

Period 3: 10:26 AM- 11:23 AM
MUSIC AND DRAMA II

Period 4: 11:23AM - 01:20PM
ALGEBRA II

Period 5: 01:20PM - 02:18 PM
US HISTORY

Period 6: 02:18PM-03:12PM
ENGLISH III

Efter det så åkte vi för att prata med Coach ...någonting.. i fotbollslaget för att se med lite papper och så. Jag satt och kollade på träningen de hade och nästan dog bara av att se dem spela i värmen. Det kommer bli tufft. Det är träning varje dag 2 timmar efter skolan och det är SÅ varmt. Men ska bli riktigt kul att komma igång igen. Savanna, Beth's niece hade sagt att jag var hennes kusin (Vilket jag på sätt och vis i är i ett år iförsej. Och jag blev smickrad, men ändå.) och presenterade mig för laget i en stor ring där alla sa sitt namn och vilken årskurs de gick i. Grymt stort lag, kära nån. Jag fick låna en chillar-stol av den andra tränaren och vi satt och snackade lite om allt möjligt. Tre äldre killar som var där och hjälpte till sneglade lite på mig då och då som om de ville veta vem den konstiga tjejen var men de sa inte något. TILLS, tränaren brevid mig presenterade mig, haha då kom dem minsann fort och satte sig ner vid mig och pratade den resterande timmen. De frågade massa om Sverige och om mig och en av dem var den första personen här som fattade min svenska ironi, det var gött. Innan jag skulle gå ville de ha mitt nummer & jag gav dem ett nummer. Vems vet jag dock inte haha. (Emma en av killarna där hade också varit något för dig! Glömt av vad han heter redan men ska ta reda på mer haha nästa träning...imorgon). Sen åkte vi till Stephen Foster scenen där Madison uppträder och jag fotade en hel del, det är verkligen en sån sjukt bra musikal. Madison dansar med en skådespelare som heter Tucker som de försöker para ihop mig med. Jag tror de borde haft en singel-student, allt killsnack får mig att sakna Tantan. Men mina LBS-flickor... hade Michan sett huvudrollsinnehavaren hade hon svimmat när han tar av sig skjortan haha. Jag skulle haft bilder idag. Men lillflickan har glömt min kamera i bilen och jag vill inte väcka dem för nycklarna. Bilder får komma imorgon. Så jag kan visa lite gamla bilder som jag inte lagt upp istället. Hoppas allt är bra med er där hemma, ni är fantastiska , hoppas ni vet det. Så igen, TUSEN TACK för alla kommentarer ni skriver, jag blir verkligen så överlycklig. Ni får svar varje dag och jag läser era bloggar också. Ska blir lite bättre på att kommentera bara. Good night!


Beth & M utanför Walmart. Alla älskar Walmart.
Sweet home... öh...Kentucky

Här står jag, sleten och glad utanför Nelson County, andra dagen i Usa. Och jag som trodde att Bäckäng skulle bli den största skolan jag gått på. Nelson= 1600+.


7 kommentarer:

mamma sa...

Att ni har samma schema hela året måste väl innebära att ni blir mer av en klass som håller ihop? Låter bra tycker jag. Foto på morgonen det låter kanon-bra! förresten...hur kommer du till skolan?
Ska bli väldigt roligt att se bilder från musikaldagen. Hälsa Madison! Hon verkar jätte-mysig och jag förstår att hon tycker om dig! Det gör jag också! Puss!

Emma sa...

Hahaha fan vad go du är som tänker på att han OCKSÅ skulle passat mig! Hoppas han e sahhht och min smak, annars blir jag besviken! haha nej.. är så lycklig att du har det bra tjejen! SAKNAR DIG

Johan sa...

Det vore kul att se en grupp-bild på hela familjen. När är det du börjar skolan då? Häng upp lite bilder på dig och Tantan på rummet så kanske de fattar att du är upptagen ;)

Kinky sa...

Jag blir så grymt avundsjuk på dig prr prr pytte pörr! Jag vill också till usa juh :D

Manda sa...

hihihoho:D mli, du kanske får ta en ring o sätta på förlovningsfingret? ;)
åh, du verkar ju ha det så bra där borta...
hoppas vi ses på msn,, ja, msn.. blaö :P har massa att uppdatera dig om:D haha ;) ska skaffa skype!
saknar dig.. <3

Elin sa...

va! 2 timmars träning varje dag...? omg! Det är ju jättemkt! :S men... läser du det 6 ämnena varje dag? i ett år!? men ofta att Madison kan ha dina skor...hahaXD hon måste ha ovanligt stor eller? ;) puss <3

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Nja alltså jag får ju 6 klasser då. För det är ju blandat från 1600 elever som väljer olika kurser. Jag kommer till skolan med Beth eller med skolbuss. Hon släpper ändå av Madison väldigt nära så. Ska nog ha lite av båda.
Ja bilder kommer upp snart! :)

Emma: Haha, du skulle inte blivit besviken! ;) Saknar dig med!!

Johan: Ska försöka ordna det! Hela familjen bor ju inte hemma men kan säkert se om de har någon bra :) Och jag skulle nog få trycka bilder på mig och jonatan på t-shirtar istället för mitt rum lär de ju inte få se! :)

Kinkylina: Prr, prrr. Kom hit då! :D

Amanda: Haha, nej fy! Det vore ju läskigt! :P Det räcker nog med att jag själv vet :D
JA skaffa skype! Visserligen är jag bara inne på kvällarna och då är klockan mellan 1-5 hos er men. Vi får bestämma ett datum. :) <3

Elin: Haha, jag vet det är galet! Men jag kommer ha en himla go kondition iallafall! :)
Japp jag läser det i ett år, Sveriges skolor är verkligen så mycket bättre. Men äh, mycket foto och musik iallafall. Haha och ja det är nog en blandning mellan att jag har väldigt små fötter för min ålder och hon stora för sin ;) KRAM! <3