fredag, juli 31, 2009

The hangover

Hej igen! Nu har jag varit här en vecka. Tack för er som troget kommenterar, även om det var få igår. Jag går och längtar hela dagarna efter att läsa dem, men jag undrar väldigt mycket om vad som händer hemma hos er och hur ni mår. Skriv det till mig om ni orkar och så någon dag!
Idag har varit en riktigt trevlig men fortfarande lugn dag eftersom alla jobbar och så nu.
Vaknade åter igen upp brevid min lilla prinsessa som låg tätt bakom min rygg och höll om mig. Jag lät henne sova och så satte jag igång med lite core-träning och sen en storstädning av huset, vilket verkligen behövdes. Det tog några timmar och då var klockan redan 3. Klockan 5 skulle Jeannette & hennes dotter hämta upp mig för att äta ute. Jag försökte göra mammas goda köttbullar men det misslyckades (Och mamma, jag hade ägg i ? De gick sönder iallafall.) haha. Jeannette var så mycket trevligare och roligare än vad jag hade förväntat mig och hon tog mig till det hitills godaste matstället jag ätit på i Usa. Det fanns lite av varje och jag åt den godaste kycklingsalladen jag någonsin ätit efter Marielles. Efter vi ätit så tog dem med mig till deras hus och jag fick se hästarna. DÄR hände det en lite häftig sak. De hade tre hästar, två av dem kom fram med en gång. Det var Morgans (dottern) och pappans häst, sen var det då en som stod lite längre bort. Det sa inte ens hennes namn och sa bara att "That one is impossible to catch." Ni som känner mig vet att jag alltid av någon jobbig anledning får lite förkärlek för hästar som ingen annan gillar. Jag ska inte tråka ut er med massa hästsnack men iallafall så kommer den skygga hästen fram till mig och verkar plötsligt lita på mig helt. Jag blev helt fixerad och Morgan (som har lite ADHD) blev väldigt hyper och sa att det aldrig händer att JoJo kommer fram och hur kul det vore om jag "fixade" henne så att vi kunde rida ut tillsammans) . Jeannette fick lugna ner henne, men sa sedan till mig att jag var välkommen när som helst, men att jag måste vara försiktig för att den hästen inte går att lita på. Hon anar inte hur mycket såna ord får mig att bli ännu mer intresserad.
När vi ska sätta oss i Jeannettes bil för att köra hem mig så ringer Krystal och frågar om jag vill med på bio kvar i tio och passande nog så gav Jeannette mig ett biokort med massa pengar på så jag var på. Var lite hos Krystal & Bam och sen åkte vi ett gäng på bio och såg The hangover. Riktigt rolig! Fick veta att Ellie ska byta till Nelson County för att gå med mig och jag blev både glad och någonstans lite bitter haha. Som den uppmärksamhets-sökande människan jag är så tar alltid såna snygga tjejer lite mer plats än vad jag planererar , haha jag bara skojjar. Nä men det kommer nog bli massa drama med henne där. Hon är som tagen ur Mean girls, fast med en tysk brytning.

Har inte några bilder idag heller, eftersom Madison slarvat bort min kamera, hmf. Jag har nog fått en lillasyster på riktigt haha. Men vi fick allt ta och göra ett litet videoinlägg.

Innan jag går och lägger mig blir det 3 skillnader mellan USA & Sverige.
1. Handtagen. Varje gång jag är på ett nytt ställe är det utmaning att förstå hur man ska låsa dörren. Och om jag vaknar mitt på natten får jag hjärnsläpp och fattar inte ens hur jag kommer ut ur mitt eget rum.
2. Skor. Folk skrattar åt mig när jag tar av mig skorna om jag besöker dem. " Typical you europeans!"
3. Popcorn. Ni kan säkert ana, men besvikelsen var riktigt stor där jag satt i biostolen för att njuta av lite popcorn. Jag kunde likaväl ha tagit med ett smörpaket hemifrån.



9 kommentarer:

mamma sa...

You are the most prettiest, adorable, niceist girls I know!!! Thank you for the movies!
They were great!!! Do you want some more chocolate Madison? :)

Mli, förstår din delade förtjusning över Ellies överflyttnng... har hon valt samma ämnen som du också? Du får se upp i så fall, man kan lätt bli som man umgås och det vill nog varken ditt tjejgäng här hemma eller vi. Puss på dig! Jag är himla stolt över dig!!! Men lite orolig blir jag över hästen... Men jag tror nog du vet vad du gör. Följ din inre kompass så blir det bra! Puss!

mamma sa...

Jo jag glömde kommentera köttbullarna....vad gick fel? Kanske var det potatismoset istället för riven potatis och finhackad lök isf riven. Det gör skillnad. Köp ett rivjärn och försök igen! Ge dig inte! <3 <3 <3

Enter The Circus sa...

Hej sötnos! :D Blir alltid lika glad när jag läser, jag hoppas verkligen att du har det bra och att du trivs, vilket det verkar! Du klarar detta! Hoppas jag fixar det lika bra som dig, massa kramar! :D<3 Och du, får du ta emot besök från Sverige? ;)

Elin sa...

hahaXD Madison är ju för söt! :D vi kanske kan få värva dig till laget sen när du kommer tillbaka! :) om du vill alltså, skulle vara så kul! :D men... inte för att vara negativ men algebra, varje dag i ett år... :S ööö, finns det änns så mkt att lära sig om det!? men musik varje dag! det är inte fel ;) jag vill också istället för.. samhäll, historia, geografi mm! :P puss<3

Johan sa...

Haha, "Tack Johan for the chocolate" :P Den här tacksamheten har gått långt nu men jag förstår att man hänger fast vid en present som påminner en om hemma så mycket. Kul att en massa amerikanare äter Marabou från ICA Maxi i Borås :P Finns det nån av dina vänner där jag kan bli vän med på facebook? Det vore roligt. Lyssna på din mamma förresten, ingen av oss skulle gilla om du blev en Mean-girls-kopia. Madison är ung och öppen för lärdom förresten, försök lära henne Svenska ;)

Petersson sa...

Ah! Underbart att höra Emilie! Härligt att du delar med dig av mina tankar och funderingar :) Har du berättat för amerikanerna angående jet-ski i Sverige?
//Herr Petersson

Petersson sa...

Måste dock fråga efter beskrivning på hennes reaktion när du berättade att jag tyckte hon var lik en ung Tuva Novotny. Fick du inte ut henne ur garderoben för att hon blev ledsen? Blir ju orolig att jag gjort något dumt här nu..

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha, hon är inte med mig nu men tror inte du behöver fråga om chokladen, ALLA här vill ha mer choklad. Så har du råd , skicka över lite mer! :)

Haha, jag har inte låtit henne se mitt schema så jag hoppas inte att hon hamnar i samma. Men jag har träffat så många andra sjukt goa vänner så jag tror inte det är några problem. Men jag och Ellie kommer ju bra överens också såklart. Som du vet så är jag inte den som lätt blir överkörd eller så haha.

Och angående köttbullarna och hästen: Jag insåg att det nog var mer kött än vad jag trodde iallafall. 2 pounds är mer än 4 hg och sen så hade jag en dålig stekpanna berättade Beth :) Jag hittade ett rivjärn så det blev rivet. Och du vet att jag kan ta vara på mig själv, träffade en ny vacker häst idag. <3

Jonna: Haha du är väl allt för härlig du! :D Tack så mycket! Det går bra, det är mycket förändringar och vissa inte alls så trevliga och Sverige har många fördelar märker man men, det är värt det. Du kommer klara London galant! Jag hoppas verkligen att du kommer hålla din blogg uppdaterad igenom året? :)

Elin: Visst är hon söt? :D Haha. Ja vem vet, då är jag nog i form för lite Borgstena fotboll ;) haha. Jag vet! Usch. Men stacy räddade mig ifrån Geometri iallafall. Tänk, geometri VARJE dag i ett år. Jag skulle avlida långsamt haha. Imorgon är det 1 Augusti...jag får öppna ditt brev! Hur trivs du med din nya dator förresten? <3

Johan: Jo, men du anar inte hur god dem tycker den är! Min mamma ska skicka över lite mer hehe.
Och visst var hon duktig som nästan kunde säga det? Hon stod och övade framför spegeln en bra stund. Jag vet inte riktigt, ska kolla upp det tills nästa gång vi pratar Johan. :)
Jo vi får väl hoppas att jag inte kommer hem som en bitch och att lite Pyrén-anda finns kvar i mig.

Herr Petersson: Haha, jo jag har berättat om Jet-ski´na till flera olika nu och jag trodde deras hakor skulle trilla av. Ingen kan förstå den dumma regeln (Inte jag heller). Jag tror jag skrämde iväg dem från Sverige, så jag försökte väga upp det med lite prat om skidor och snowboard.

Ehum, dumt och dumt. Hon blev VÄLDIGT glad och plötsligt var alla mina klänningar tusen gånger vackrare. Hon provar dem säkert 2 gånger om dagen och gör planer på hur hon ska få göra inlägg en gång i veckan där hon provar nya klänningar och skor som hon får visa för er, haha. Men jag skulle inte säga att det var dumt alls Herr P, för du höjde en liten flickas självförtroende till en väldigt fin nivå! Sen får jag väl göra en liten fälla i min garderob men det är en annan femma ;)

Veronika sa...

Kul att få se lite film på hur ni har det och hur hon ser ut :) Läser din blogg nästan varje dag och måste säga att du verkar ha det jättebra! Kram Veronika