söndag, juli 26, 2009

Hallå Sverige & regnet! Tack för alla kommentarer på gårdagens inlägg. Jag blir glad av kommentarer. Idag har varit en riktigt kul dag! Runt 12 tiden åkte vi och hämtade våran ponton-båt och åkte ut till Green river (vilket är en sjukt stor sjö i Taylor County som ligger en bit härifrån) med familjen Moore som har en tysk utbytesstudent som heter Ellie som är hur trevlig som helst och en dotter i samma ålder som Madison. Moores hade med sig sina 2 jet-skis så vi turades om att åka. Det var sjukt kul att köra och vi hade ett stort race med massa andra jet-skis. De går så sjukt fort, nästan upp till 100 km i timmen faktiskt om jag räknat rätt med 65mph ?! Jag trodde de skulle gå i kanske 70 max. Känslan är så häftig när man studsar på vågorna, nästa gång ska vi ta med våra också. Vi badade och solade & sen åkte vi hem för att nästan med en gång åka och se på Madisons musikal med de snygga killarna haha. Jag blev presenterad för några av sångarna och de var riktigt trevliga. Men...precis när showen höll på att ta slut så började det regna. Och alla var riktigt chockade för det hade inte regnat på hela sommaren...det verkar som om Regnstaden följt med mig. Men det höll sig bara i kanske 5 minuter. Sen så började det vackraste blixtspel jag sett, och utan regn. Himlen var alldeles tyst och vi var omringade av blixtar som lyste upp hela himlen. Det håller fortfarande på men ingen bryr sig riktigt om det. Nu har jag läst godnattsaga för Madison & ska snart krypa ner i sängen, kolla ett vänneravsnitt och sova. Imorgon ska jag ut och åka kanot med Krystal, Bam & Ellie på en kanotfärd, ska bli riktigt trevligt!


Lite bilder från den första dagen: (Klicka på den för att se lite större)

Tråkigt med flygbilder men detta är första bilden på USA.

Detta är en sjukt go spansk kille som ska vara utbytesstudent i en by nära Bardstown som hjälpte mig hela resan (Drog mitt bagage också, haha. Det är så de ska tas) Tyvärr har jag bara denna bilden på honom när han blundar men vågade inte ta fler bilder på honom det kändes pinsamt. (Emma, han var en kille för dig! Han är en atlet och allt.)

Mitt rum! Fast allt hade inte kommit upp än och det är inte mina foton i sängramen än.


Sminkbordet i mitt rum.




Baksidan av huset (Det bruna under balkongen är en hot-tub och jag vill prova :( )



Framsidan och en bil som bara används när vi ska till sjön , haha :P



Bild till Johan: Johan, här ska Stacy smaka sin allra första bit av Marabou choklad... och han...


Gav tummen upp. Och jag ska säga att de älskade verkligen den allihopa.


Madison, Beth och jag åkte för att köpa en mobil till mig och på hemvägen tog dem mig till Dairy Queen och åt blizzards. Det var den godaste glassen någonsin, men det har jag ju redan sagt haha.



Bilen som bara används när vi ska på konserter, shower, restauranter, middager och liknande haha. Brevid är den alldagliga bilen, men orkade inte ta kort på allt sånt :P



Eftersom ingen orkar gå någonstans så om man ska till "mormor & morfar" som bor kanske 100 meter bort så tar man rangern över åkern haha. Fast även när man ska mata djuren iförsej. Den är söt. Känns väldigt kentucky


Madison ville att jag skulle ta kort vid höet. Hmm, jao.


Jag och ena katten Lucky. (Michan du skulle verkligen gilla katterna.)

10 kommentarer:

Mamma o Dan sa...

Å vad fint det ser ut och så roligt allt låter! Ska vi skicka mer choklad? Puss på dig! Gullunge!!!
Kramar från oss båda som tänker på dig varannan sekund <3

Emma sa...

Hahahaha, du är la för go Emilie! Jag antar att du menar mig emma när du sa att det var en kille för mig (:, jag fick mig ett riktigt gott skratt ska duveta sötnos! Och när jag ser bilderna så saknar jag dig så att det gör ont, du är sahhht glöm aldrig det <3

Jonna sa...

Åh jag blir helt tårögd! Jag blir så glad av att se dig där! Allt verkar helt underbart! Jag tänker på dig och hoppas du får ett underbart år <3

Johan sa...

Haha, min choklad! Men detta räcker inte... Jag vill ha personliga utlåtanden från hela familjen och en T-shirt som säger "Jag gav choklad åt Pyréns amerikan-familj"! Till att börja med...

V sa...

Shit vad fräsht :D Vill också ha båt -.- fiska (y) :D Ha det bäst :) Saknar dig! <3

Erika sa...

Åh Mli :( Jag saknar dig så mycket att det gör ont i hjärtat! Jag önskar jag kunde åkt med dig och delat upplevelsen med dig! Sjukt häftigt ju. Det är bara 362 dagar kvar tills du kommer hem nu <3 haha

Michaela sa...

aah, jet-ski.... va de kul eller? :D ååh, de söta katter:D och huset och familjen verkar jättebra, helt underbart att du har kommit till en bra familj :D Fyfan, jag tar nästa plan ner till usa nu, saknar dig så otroligt! :(<3

Simon sa...

Åh gud vad härligt du verkar ha... Jag har precis kommit på att jag saknar dig väldigt... Hoppas allt är bäst!

amanda sa...

hej älsklingen! min kommentar blir en av alla andra kommentarer.. ;) du verkar ju ha det super bra där borta, men jag saknar dig verkligen! (det verkar jag inte vara ensam om)
åh, jag vill att du ska lägga in fler inlägg så jag vet hur du har det.. men det är ingen tvekan om att du kommer ha det tråkigt!:D det verkar ju vara värsta goa familjen du kom till!! har du fått rida på hästarna hos "granen" är? åh, du ska bara veta att jag saknar dig så! ta det lugnt där borta.. vill att du ska komma hem HEL.. och med lite boråska kvar:) puss, älskar dig sötnos o jag säger det igen.. SAKANAR DIG!

Emilie Pyrén sa...

Svar till alla :

Mamma och Dan: WOW! Skulle ni vilja göra det?! Det vore SÅ snällt. De har redan ätit upp den och de skulle ÄLSKA om det kom lite mer. Det var synd att jag inte köpte mer på flygplatsen.
Det måste vara ganska tyst i huset va? ;) STOR KRAM till er goa!

Emma: Hahah, OJA...det var dig jag menade! Han hade varit bra för dig och du hade kunnat visa honom lite ´härlig dans!;) Saknar dig med min lilla turktossa :D <3

Jonna: åh, du är väl för go! Vad glad jag blev för att du lämnade en kommentar. Tack!! Är du taggad inför din resa som börjar närma sig nu?!:)

Johan: Får väl se vad jag kan göra åt den saken ;) Går de bra om du får en hederstavla i vardagsrummet sålänge? En typiskt gammal fängelsebild på dig och med en skylt ; I gave the Americans Marabou?

V: Åh du skulle gilla det här V. Stacy älskar samma musik som du gör & vi ska snart ut och fiska också. Saknar dig!! <3

Rix: Haha du är så himla söt! Jag saknar dig med! Önskar att vi hade fått lite mer tid på trandared tillsammans. Hoppas du får det sjukt bra i England med Oliver nu. :) <3

Michan: Michan, michan. Min underbara michan. Jag tänker alltid på dig när jag har katterna i mitt knä. Du skulle älska det här! Önskar att var med när vi åkte jet-ski igår! Älskar dig. <3

Simon: Vet du vad? Jag saknar dig med. Och jag har en färgglad berättelse jag vill berätta för dig :D Måste försöka tajma in msn någongång. Har Andrea kommit tillbaka än?

Amanda: Hjärtat mitt, jag saknar dig. Har haft halsbandet på mig hela kvällen nu. <3
Nej jag har inte varit och ridit än det har varit så fullt upp hela tiden så det blir nog nästa vecka. Men det är så mycket hästar här, så hitta häst blir nog inte så svårt :D STOR KRAM! <3