måndag, juli 27, 2009

Hej mina underbara svenska vänner. Tack för alla kommentarer ni skrev på det förra inlägget, det gjorde mig sjukt glad! Jag hinner bara kolla datorn en liten stund innan jag somnar så det är trevligt att se 9 sjukt goa kommentarer på bloggen. Ni har fått svar allihopa på den länken. Idag har varit en minst lika kul dag som de andra dagarna. Det är ständigt fullt upp. Jag hann med lite träning på morgonen innan jag gick upp för att äta frukost och sedan åka till familjen Moore. Ellie, deras utbytesstudent är som en tysk, ung Paris Hilton...hm, jag gillar henne ändå. Vill inte säga något elakt här på bloggen men jag kan inte låta bli att citera henne från dagens kanotfärd ; "Jag vill bara ha brunetter som vänner, för jag tycker liksom inte att blondiner ska vara tillsammans. Det blir alltid så svårt med killar då, som om; varför gillar han henne och inte mig och så." Jag tror det var en sorts "komplimang" för mig att jag var brunett haha. Men gött, inga bekymmer med killar iallafall då (y) haha. Iallafall, Beth & Stacy släppte av mig hos familjen Moore och vi åkte och träffade Krystals megastora familj som alla skulle ut och paddla kanot i strömmen. Jag och Ellie satt i en kanot och det gick riktigt bra. Vi låg i täten hela tiden och fastnade bara någon enstaka gång på ett grund. Jag är fortfarande så chockad över hur varmt det är i luften och i vattnet, jag börjar bli brun nu, vilket jag gillar. Efter många timmars paddlande fick jag hoppa av vid Marian-creek där Faulkners plockade upp mig för att åka till Beth´s syster som skulle ha en stor Cook-out (Cook-out är vad vi skulle kalla för en grillkväll eller så).
Beth´s syster Fran bor så sjukt fint. De har ett jättestort och fint hus och en egen pytteliten sjö med ett litet hopptorn i. Beth släkt var där, och jag fick tusentals frågor med en sån kraftig dialekt att jag nästan bara log tillslut. De var riktigt goa (Och lite halvt typiskt Redneck-fulla förmodligen) . Vi åt, badade och spelade ett skumt men kul spel som jag inte riktigt kommer ihåg vad det heter. Det är sån spirit i allt, jag gillar det. Och alla är så trevliga här. Stacy (pappan) & jag kommer väldigt bra överens och har riktigt kul. Jag pötte i honom i vattnet med kläderna på ikväll och det känns som ett tecken på att det har blivit avslappnat redan. Han har mycket humor, det är det tummen upp för. Framåt 21-tiden åkte vi hemåt och jag hittade ett brev från Ashly i mitt rum. "Hey Sweetie, I made plans for us to eat with Corey and his sister this coming Saturday night (and a movie if you want to see one). If you have something else you want to do, don't worry about it. We'll go another night. let me know either way. I just want to spend some time getting to know my little sister. (Sorry I stay busy so much, It'll get better after December and January) And don't forget... text or call ANYTIME you need ANYTHING. Love ya / Ash " Det låter ju säkert inte så speciellt i era öron detta brev men oj oj oj ni ska veta vad hon håller på med den här rackarns lilla ungen haha. Ashlys bästa vän Alishia har en lillebror som jag började prata med redan i Sverige som är riktigt rolig. Och nu verkar det som han har sagt något om mig eller så är det Ashly och Alishia som kokat ihop något för Ashly gör verkligen allt hon kan för att jag ska träffa honom. De vet att jag har Jonatan & allt men , gah hon är lite lurig haha. Och så fick jag ett sms från Corey ikväll; "Have you seen the movie Mirrors? Maybe we could go and see a movie sometime?" (HAHA?! You got that in smooth boy! ... No. ) Jag sket i att svara och då får jag; "Like... a date." Ska nog be Stacy att sätta korna efter honom haha. Just efter detta, går jag upp till köket och ska ta en frukt när Ash kommer hem från jobbet. Vi hinner inte göra så mycket innan hon säger ; "Do you want to go for a ride in the car?" Och visst, varför inte? Sa speciellt inte emot när jag såg att vi skulle ta Monte Carlo´n , men jag var så livrädd att hon skulle ta mig till hennes kompis & coreys hus. Men vi åkte bara runt i bilen och skrattade, pratade, hon bjöd mig på en drive-in-Blizzard och jag fick se lite mer av Bardstown. Vi var ute i en timme eller så och sen när vi kom hem satte vi oss vid Spotify/Youtube och kollade musik. Visade sig att vi hade precis samma musiksmak. She's good. Fy, jag hatar såna här inlägg verkligen. Förlåt. Jag vill likom fråga om hur ni har det och vad ni gör med! Och detta var ett riktigt långt och onödigt ett. Hur mår ni? Är allt som vanligt i Sverige? Jag saknar er! Men nu måste jag verkligen ta och sova. Imorgon ska jag ut och shoppa & välja skolkurser. Lite bilder från Fran's hus:

Fran's hus.
Utsikten från hopptornet. Till vänster är "chillhuset där det ser ut som en bar. Och en supermega tv. Varför har man en sån stor tv i ett fritidshus?! Så onödigt. Jag har inte ens sett såna på elgiganten och siba. Ge en till familjen Pyrén där hemma istället, hehe. Amerikanare.

Me and Madison.


Jessica (storasyster) and Brad. De är så fina, nygifta!


Var bara tvungen att fotografera dessa två. Så goa ungar! orkar inte lägga upp mer bilder på den stora släkten. Så the blondie-boys får representera allihopa.

Hopptornet. Inte alls högt. Runt 3 meters hållet.

Men det var kul. Yihaaa.




6 kommentarer:

Johan sa...

Haha, så är det i USA. Man ställer många frågor men ingen lyssnar på svaren. Jag skrattade så mycket åt "Like... a date" :P Längtar tills jag får läsa om skolan. Jag är galet avundsjuk nu!

Elin sa...

hahaXD du har varit i USA i 4 dagar eller nått och du har redan pött i någon i vattnet! :D Häligt, det är ett mkt bra tecken!

När du skrev om när ni åkte bil och skattade och pratade, så kunde jag riktigt höra ditt underbara skratt i huvudet! :D jag saknar dig kusin!

Du måste skriva vad du valde för kurser sen!!! såå nyfiken!
puss<3

amanda sa...

haha, uppvaktad är det ingen tvekan om att du är;)
du har ju det super bra:D vill se meeeer bilder, meeeer inlägg, bara för att jag är så nyfiken!! det är ju inte de små husen du besöker! :O hm.. nu funderar jag på att göra samma sak som dig;) lite avundsjuk faktiskt... :D
saknar dig!
pussar o kramar!!<3

Veronica sa...

Det är så kul med såna här inlägg! Men fybubblan vad avundsjuk jag blir! Jag vill mä!

Marielle sa...

Gullunge! Det är grymt kul att läsa och se hur du har det:) Mera!
Det är många som tänker på dig och som har frågat om jag vet hur du mår, känns jättebra att familjen du bor hos verkar så lätta att ha och göra med:) Vattenskidor låter galet kul! Men var det inte svårt att komma upp elr?
Idag har det regnat en del här hemma fast har varit på liseberg och korta kötider är inte fel ;). Imorgon blire svampskogen med min kära farmor!
Ta hand om dig min älskling! pusss

Emilie Pyrén sa...

Tack goingar för att ni kommenterar, jag får lite sug i magen av en slags saknad, eller mer än längtan efter att dra er hit.

Marielle: Haha roligt att de frågar dig om det eller så! Ett tecken på att vi är tajta ;) .
Ja det är härligt med familjen, har varit och hälsat på Jill, där jag skulle bott först och det var jättefint där men det var så prydligt så man kände att man inte riktigt vågade röra sig om du förstår vad jag menar? Det är väldigt avslappnat här.
Jet-ski är en snabb vattenskoter, vattenskidor? Jag? Tänk mig på vanliga skidor ;) haha. Älskar dig M <3

Vv: Haha sötnos! Det är bara att göra det, det är inte för sent, åk nästa år! :) <3

Amanda: Det tycker jag att du borde göra! Haha, nej alla hus är så stora :o och de tycker inte det själva. Jag kommer aldrig våga ta dem till Sverige ;) haha. <3

Elin: Haha ja en Pyrén tar sina tillfällen ;)
Åh:( inte för att jag kan höra mitt skratt i huvudet men det där värmde väldigt mycket i mitt lilla pyrénhjärta. Saknar dig med kusinvitamin. Längtar till 1 augusti ;) haha. <3 Ska till skolan imorgon och välja kurser så håll utkik på bloggen :D

Johan: Haha, det är faktiskt lite så! Eller jag tror bara de är väldigt dåliga på svar.
Åh Johan, du skulle gilla det här nere. Och jag skulle gilla att ha dig här. Jag har försökt få min familj att kunna säga namnet Johan på ett svenskt sätt men det är svårt för dem haha.