tisdag, juli 28, 2009

Hallelåja! Nu är jag inne på dag... 5 ? Dagarna går så otrolig fort här, förmodligen för att det hela tiden händer något. Tack för alla kommentarer idag igen! Ni anar inte hur glad det gör mig att se att ni skriver och tänker på mig. Jag tänker på er med och önskar att jag kunde ta hit er.
Idag har jag shoppat med Ellie i Elisabethtown. Var lite orolig för att det skulle bli riktigt "girly-girly-shopping" som jag skulle kräkts av men det var faktiskt riktigt, riktigt trevligt. Det är billigt här och jag kunde inte riktigt bärga mig. Det blev lite högklackade skor, lite snygga t-shirtar och skjortor och lite saker från Victoria Secret. Jag och Ellie kände oss som två prinsessor (Och här säger jag att jag vill kräkas när det blir girly-girly..hmrf.) där vi gick och folk kollade på oss. Inte konstigt med tanke på att den amerikanska stilen är väldigt slapp och den "Europeiska" stilen är mycket mer uppklädd och enligt mig, bättre, och så kommer vi där i högklackat och liknande outfits. Väldigt fånigt nu i efterhand. Jag måste varit som en fjortis i 17-års format. Men jag hittade fina grejer iallafall.
Jag får ta hand om Madison väldigt mycket, inte för att föräldrarna säger det utan att hon är tossigt fäst vid att ha en ny storasyster. När jag vaknar på morgonen ligger hon ofta brevid mig eller kikar in tusen gånger i dörren för att se om jag vaknat. Och hon vill göra allt som jag gör (Vilket är bra när det gäller all min träning sen jag kom hit för de rör sig aldrig annars) Men jag gillar henne väldigt mycket, hon är väldigt mogen för sin ålder och hon orkar vara min lilla lärare ibland när jag inte riktigt kan alla ord. Så efter shoppingen kom vi hem till ett tomt hus och jag lagade Supper -middag åt familjen. De har inga grönsaker förutom mina ärtor vilket gjorde det till en väldigt amerikans måltid trots allt. Men i övermorgon ska jag laga mammas underbara, svenska köttbullar. Efter middagen gick jag ut och sprang en bit och det är väldigt jobbigt att springa långt här, det är så väldig fuktig luft och vi hade väl runt 29 grader runt 5 tiden så det var tufft. Precis när jag kommer tillbaka så får Stacy ett kall från brandstationen där han är volontär och frågar om jag vill hänga med. Så jag hoppar in svettig i bilen med en liten Madison efter mig och åker till Brandstationen. Amerikanska brandbilar är rätt häftiga, men väldigt automatiska. Det mesta sköts med enkla små knapptryckningar. När du ska byta från R-D-N & de där så trycker man bara på en knapp. Men det var mäktigt. Trevliga människor där och jag passade på att träna lite på deras trappmaskiner och så. När vi kom hem blev det lite gitarrspel, fruktsallad (JAG FICK DEM ATT ÄTA FRUKT!! SENSATION!) och lite kollandes av vänner.

Usa; konstig sak idag: 1. Jag kan köpa en häst imorgon om jag vill, eller ja, hur många jag vill om jag kunde. Du kan köpa en häst för 1 dollar i princip. De har för många och vill bara bli av med dem, så många GER bort hästar. Hoppas Madison kommer börja tjata efter en häst snart.
2. Här är det verkligen så att det är killen tar första stegen. De är så flörtiga. Jonatan, kom hit! Haha. 3. Jag har inte sett en enda systemkamera förutom min här.
Inte så mycket bilder idag tyvärr, kommer kanske lite imorgon men det ska bli en riktigt lugn dag imorgon. Jag ska vara hemma med Madison till framåt 2 då jag ska till skolan och välja kurser och sen ska jag se Joseph en gång till och vara lite fotograf. Sköt om er!

(Och svar på kommentarerna finns då under gårdagens inlägg igen, tack så mkt! )


Dagens fångst.
Madison har lite diskret suktat efter mina två klänningar ända sen jag kom hit nu så jag tyckte att hon skulle prova dem , OCH mina nyinköpta 11cm-trare. (Hm. Jag har samma storlek som en 9 årig, great!)
Madison med änglalik drömmande röst: "Do....Swedish moviestars look like this?" Med snabb och hård röst; "We don't have any." Snacka om glädjedödare.

En annan klänning.


Jag tror jag ska torka av min spegel imorgon hehe.



M-m-mm!




9 kommentarer:

mamma sa...

TOPPEN att du skriver så härligt och långt!!!! Love you! And Madison was so pretty! Good luck to you today in/at? school. Choose with both your feelings and your brain! I´m SO pride of you!!!
Dan sends a hug, me too!

Fredmeister sa...

vadå inga filmstjärnor? stellan o alexander skarsgård, peter stormare?? iofs kanske inte dom klär sig i röda klänningar, men vad vet jag, umgås ju inte så mycket med dom;) i'm pride to!(Y);) haha

Anonym sa...

åååhh... riktiga shoppingkap!:D Jag vill komma bort o hälsa på dig snuttan!! det ska bli spännande att höra vad du tycker om skolan!! spännande.. håller tummarna för dig!(Y)
många pussar o kramar

amanda sa...

Anonym=MAnda

Lotta sa...

Du är så duktig! Jag är faktiskt lite stolt över dig att du klarar det så bra :) Och lite avundsjuk... haha.

Sköt om dig och hälsa familjen :)
(förresten, får man skicka presenter till dig:)?)

Ellinor sa...

Så bra du verkat ha fått det vännen:). Låter så roligt när man läser dina inlägg, önskar att vi alla kunde vara där med dig <3. Vilken go famlij du verkar hamnat i, du kommer nog få ett toppen år. Sen måste jag säga precis som de andra, man kan inte vara något annat än stolt över dig. Du klarar dig så bra, är redan som en i deras familj.
Men det var väl det man visste, det är fär svårt att inte gilla dig Pörren.
Saknar dig, PUSS på dig..

Simon sa...

Åh, vad roligt! Du verkar ha det typ superhärligast där :D
Nee, hon kommer hem om ungefär en vecka ^^
(Vad förvånad jag blev över att de har så många bilar!! :O Haha)

Malin hagman sa...

haha vad kul att du har det bra:D.. längtar tills jag träffar dig i gen :).. höstlovet om jag år lov att komma för din söta familj :).. haha älskar dig gumman <33

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha det är tur att ni orkar läsa allt! Ja hon är allt bra söt :) Haha PRIDE?! Tror det är någon mer som behöver åka på ett utbytesår. ;)

Fredmaister: Jo men jag visste att hon skulle börja tjata om att få se dem och då skulle jag behöva sitta och översätta alls. Lättare att säga att vi inte har några ;)
haha, jag kan skratta mig lycklig som har folk som är pride över mig haha.

Manda: Haha, ja det ska bli spännande med skolan. :) Tack så mycket! Hört något från LBS i Borås än? :) <3

Lotta: Åh, tack Lotta! :) Om du får chansen...åk! Riktig häftigt änsålänge. Hur är allt med dig? :)

Ellinore: Kära hjärtanes, jag saknar att skämta om penisar och sex haha. Ni skulle varit här, vi hade haft så kul tillsammans! Som alltid! Men ni är alltid med mig i mina tankar för att låta klyshig, men allvarligt, ni finns med i mig! Ta hand om dig gumman, du är fantastisk! <3

Simon: Haha, ja jag har det jättebra! Men det hade jag i Sverige också! :) Och alla ni goa människor runt mig. Men du, du skulle gillat scenen som min hostsister spelar på. Ska lägga ut bilder imorgon! En vecka, det går fort! Sen är ni tillbaka i varandras armar :D

Malin: Jag längtar tills jag får träffa dig också! Ska prata med dem och speciellt kolla upp med skolan med lov och sånt , för tror inte alls att vi har höstlov samtidigt tyvärr :( <33