måndag, februari 15, 2010

Boll

Folk frågar mig om fotbollen, och jag trodde att jag hade förklarat men tydligen inte.
Här i Usa är ju alla sporter i samband med skolan. Det är inte som i Sverige att det är olika klubbar. Sporterna håller inte på året runt. Just nu är det basket och simning, vilket närmar sig mot sitt slut. Efter det så börjar Track, Tennis och brottning till sommaren börjar. Juli - September/Oktober är det fotboll och amerikansk fotboll. Visserligen har competetive soccer börjat, vilket innebär att det är små egenihopsatta lag runt över hela landet som spelar, men det är väldigt dyrt och det krockar med min musikal som jag har övning med 3-4 gånger i veckan. Så ingen sport för mig resten av tiden. Om man inte räknar dansövningarna i samband med musikalrepen då.

Mitt humör är på botten idag, grinig och jobbig. Så ett tips är att inte prata med mig idag, heh. Adios.

1 kommentar:

Dento sa...

Aha varde så det var.
Sparka runt med apelsinen i stället så länge....

Kram/Dan