måndag, februari 01, 2010

Halv 8 i Kentucky

Jag har haft en underbar helg! Fredagen var lugn men hade glädjande tillägg och till och med en god stämmning hemma på Greer Lane. På lördagen begav jag mig till Krystal och Bam, eftersom Beth och Stacy skulle iväg för att se en komiker över helgen. Vi åkte iväg för att åka på släktmiddag i Springfield, på en dyr men väldigt god restaurang. Efter middagen när folk började bege sig till bardelen av restaurangen så började kareoken. Det fanns tusentals sånger att välja mellan och folk sjöng sjukt bra. Men jag och Vivi bestämde oss för att gå upp och sjunga, och vi gjorde två solon och två sånger tillsammans innan kvällen var över, haha. Vi dansade och skrattade hela kvällen och näe Krystal kusin Justin skulle lära mig att dansa så kollade Bam åt ett annat håll, hans beskyddande "pappa" instinkt sattes in, haha. Så vi skrattade åt honom. Vi kom hem sent och jag sov riktigt gott.
Idag så fick vi gå upp ganska tidigt för vi skulle på Baby Blakes dop. Inte lång vila mellan, Jessica kom och plockade upp mig och så åkte vi till Madisons uppträdande. Alla elever som hennes piano/sång-lärare har, sjöng och/eller spelade. Madison var riktigt söt, och jag ska försöka lägga upp videon när jag har en dator.
Kom tillbaka till Krystals och jag hjälpte till med att mata hästarna. Eftersom det var så fint väder bestämde vi oss för att ta oss en långritt. Vi sadlar på och det är ni första gången jag ska rida Sam sen jag började jobba med honom, jag var så förväntansfull. Vi red först för att kolla staketen runt markerna, för att försäkra att inte snön dragit ner dem. Men Bam berättar om en väg han inte ridit på flera år och vi bestämmer oas för att ge det ett försök. Sam skötte sig jättefint men var lite feltränad i munnen så han ryckte en hel del i bettet. Ägaren av marken lät oss rida på hans ägor tills det blev allmän mark. Jag fick se ett stort vattenfall och det var så fint med den vita snön runt omkring och solen som värmde gott. Vi kom ut till den stora parken som är stängd vinterhalvåret och vi gallopperade på vägarna i den lätta snön. Jag kan inte förklara hur mycket jag älskar den friheten. Men för att bryta av mitt lilla mamma-låtande-natursnack så kom vi fram till McDonalds och vi får för oss att det vore en rolig ide att gå genom Drive-in. Tydligen kunde de inte servera oss mat, vilket är väldigt knepigt men jag fick helt enkelt hoppa av Sam och springa in och köpa våra drickor. När vi kom hem tog vi det lugnt, åt
gott och tittade på film. Nu ligger jag i soffan med min iPod och har kollat på det svenska programmet Halv 8 hos mig och jag måste erkänna, att jag tyckte det var riktigt roligt.
Jag är taggad inför imorgon. Jag ska på konsert med Whitney i Lousville, och det ska bli riktigt kul. Imorgon eller på tisdag blir det en massa bilder!

Hoppas ni sovit gott mina svenska godingar! Det ska iallafall jag göra. Adios!

3 kommentarer:

mamma sa...

Å vad härligt!!! Kan se dig på hästryggen...lycklig lycklig lycklig. :) That makes ME happy!
Dan har just skottat bort 20 cm snö, ätit frukost och startat sin hemresa. Jag har färgat håret och gjort mig i ordning för jobb. Verkligen dags att åka. Puss mitt frö!

Dento sa...

Låter härligt.
Väntar med spänning på bilderna och filmen.

På väg hem från jobbet för att börja flytta snö. Vi har fått mera i dag och mera lär vara på väg.

Det lär var rekordvinter vad jag hört. Det var minusgrader hela december. Det har det inte varit sedan någon gång på 1800-taler. Om det stämmer vet jag inte men....

En Brittisk prognos säger att det blir tuff vinter under hela februari också.

Kan bli RIKTIGT skönt att åka till Kentucky i mars...

Ha dé
Kram/Dan

Manda sa...

de låter underbart.. lite avis blir jag allt..:) det verkar som om du e i paradiset!