torsdag, februari 04, 2010

GAH!Korvpannkaka!

Jag håller på att bli smått galen här. Har nog aldrig spenderat så mycket tid på mitt rum , frisk och vaken, någonsin.
Jag hatar att tiden går så fort och att jag måste lämna Usa och alla nya vänner, men samtidigt så ska det bli så fruktansvärt skönt att få känna sig fri igen. Och vara långt bort från henne.
Hon läser säkert denna bloggen och översätter den eftersom jag såg min blogg på datorn där uppe, men det bryr jag mig inte om. Jag kan tippa på tå i huset, men banne mig inte på bloggen.
Om det är så himla tråkigt att ha mig här så får hon la skicka mig någon annanstans, jag är trött på att hennes humör ska gå ut över mitt år här.

Jag har varit ignorerad i två dagar nu, och det går mig på nerverna. Inte för att jag längtar efter att prata med henne, men när hon gör barnsliga handlingar för att förtydliga att hon är sur, när jag är i närheten, är så irriterande. Saker som: När vi dukar, ta fram glas till alla utom mig. Hon gillar inte Poptarts, och hon vet att jag tar med mig poptarts på morgonen eftersom jag inte hinner äta frukost, och så tog hon sista paketet idag med sig till jobbet. Jag hade ju inte brytt mig om hon hade gillat dem, jag äger dem ju inte, men just det faktumet att hon aldrig äter dem och rent ut sagt att hon inte tycker om dem...gah.
Hon svarar inte om jag ringer, pratar inte med mig vid matbordet. Ger mig blickar och himlar med ögonen. Suckar.
Det hade varit så mycket lättare om hon bara sa vad jag hade gjort. Jag är inte bra på att gissa.

11 kommentarer:

mamma sa...

Å vad jag blir arg på henne! Hur ska jag göra för att hjälpa dig? Om hon översätter din blogg i ett sånt där program kan det ju bli världens missförstånd helt i onödan.
Men flingorna...? Du hinner inte äta frukost skriver du...vad gör du isf att äta? Sminkar dig? Försöker hon uppfostra dig kanske? Ha ha. När det gäller det bör hon nog ge upp : Pyrén är alltid sen och springer till bussen eller äter mackor i bilen (som mamma brett)
Men mobbingen med glaset etc? Svårt att fundera ut en förklaring.
Nej vad gör vi? Jag vill INTE att du ska bli tokig. Älskar dig!

Emilie Pyrén sa...

Mor: Haha, jag blir också arg. Men det går nog inte att göra något åt det. Får försöka tänka som Stacy gör "I don't mind the Silent treatment, then it's atleast peaceful" Haha!! Och alltså, jag har klockan på halv 7 men det händer ofta att jag råkar snooza till tjugo i, och då tvättar jag ansiktet, sminkar mig och klär på mig. När jag är klar så är klockan oftast 7:05 eller något, och då är det dags att gå upp. Och eftersom jag åker buss i typ 20 minuter så brukar jag äta i lugn och ro där. Innan åt jag i skolan men det blev för dyrt.
Och ja, Pyrén är alltid sen, men det har blivit himla mycket bättre nu.
Och det du kallar mobbning är mest irriterande eftersom jag aldrig har en attityd tillbaka. Jag bara tar emot och är tyst. Det är frustrerande.
Älskar dig med! Snart kommer du hit :D då får jag ny ork!

mamma sa...

Hur ska det gå med deras äktenskap...låter inte bra. Men skönt att höra att det inte verkar bero på dig. Har du inte råd att äta i skolan??? Du har ju pengar över varje månad! Du kan få några hundra till om du behöver.
Å vad det ska bli härligt att få krama om dig IRL! 1 månad o 3 veckor!!! Kan knappt fatta det :DDD

Maaliin sa...

Men villket as :(.. Gud vad störande!? Kan dsu inte prata med din värd pappa elle nått?:/. Hon verkar ju inte riktigt klok!. Du ska ju inte behöva sabba ditt år pga henne!! :(

Älskar dig <3

Dento sa...

Vilken trist morsa...
Förstår att det är frustrerande. Inte lätt att veta hur man sklall ta sådana människor. Du får kanske ignorera henne också, men det är nog inte så lätt kan jag tro.
Hoppas Du får kraft av livet där hon inte är med...
Vi försöker skicka lite kraft via tanken.

Ute skiner solen på massor av snö och det är gnistrande kallt. Varför måste jag sitta här inne och skriva offerter och rapporter för....

Tänker på Dig!
Kram /Dan

Jonna sa...

Hej Emilie sotnos! Jag har engelsktangetbord so jag tar detta po engelska.
First of all, I miss you so much! I read your blog everyday! I don't think u sound mind her, u're to good for her if she treats you that way.. But I can't imagine living like that. I hope u find some strenght! :) Im sorry that I really suck at leaving a comment, even if I read your blog all the time. Sometimes I check in a few times a day. Haha Im a total geek. Just wanted to say that I miss you and I hope u feel good and Im looking for to see u when we both get back to sweden. Take care wounderful! <3 xxx Jonna

issa *sis sa...

Men gud.. Gumman stackare:( Vet du vem hon påminner mig om? exakt! min styvmamma.. omg. Henne har jag ändå bott med i 16 år så jag är van. Men när man kommer till en sådan *ursäkta* kärring så blir de säkert en totalomställning.. Det där med glassen, var med om exakt samma sak för en månad sen.. och att inte prata och istället gå runt och vara sur? jag förstår inte? alltså.. Dem är ju vuxna människor? VUXNA! föräldrar! dem ska inte gå runt och göra så, SPEC inte någon som du är GÄST hos!? har man valt att ta emot ett värdbarn så har man ju valt det, då ska man inte bli mottagen sådär ;S jag blir också arg på henne! vad är det som är fel? jag förstår inte. Du utav alla människor lixsom! jag hoppas verkligen inte detta förstör allting för dig därborta! njut nu, detta är DITT ÅR!!! <3

Litta sa...

Stackars dig! Man blir så himla arg och fattar inte hur hon är funtad. Håll ut.... snart kommer morsan och gänget. KRAM :)

Fredmeister sa...

det finns bara en sak du kan och lätt borde göra Emilie, gå på OFFENSIVEN!!!
Ställ henne mot väggen, o mesa inte!
fråga varför hon gör som hon gör och vad du gjort som får henne att hålla på så o.s.v.
vad du ska göra för att hon ska tycka att de e bättre o tvärtom!!! men det viktigaste är att inte MESA!
Se till att hon fattar att du menar jeeewla mkt allvar!

Michaela sa...

OJ! :O Va är detta? jag visste inte att det va så illa :S nu förstår jag också varför du inte har velat/kunnat skriva allt på bloggen. Stackare :( Önskar jag kunde göra något åt saken. ÄLSKAR DIG<333

Pappa Bokvägen sa...

När det är mörkt och kallt finns det alltid någon som kan påminna oss om ljuset....

The Fringe Benefits of Failure, and the Importance of Imagination

Lyssna läs och begrunda!
kram
/Johnny