söndag, februari 14, 2010

Massa hjärtan till er!

Grattis på alla hjärtans dag Sverige!
Fick paket från Sverige i fredags, vilket jag blev jätteglad för! Tack mamma! Och här hemma är saker så otroligt bra just nu. Beth gjorde en sån gullig sak för mig häromdagen. Vi pratade om alla hjärtans dag och vi pratade om att alla utbytesstudenter hade en pojkvän här och att dem köpte presenter inför alla hjärtans dag. Jag sa att jag inte trodde att Jonatan visste att det var alla hjärtans dag ändå, (Förlåt Jonatan men du och datum, hehe) och sen sa vi inte så mycket mer om det. I skolan är alla hjärtans dag en väldigt stor grej. På morgonen såg man killarna komma konkandes på rosor, choklad och stora nallebjörnar. Och under fjärde lektionen så sände de ut någon som är kallat "Crushes" som någon hade skickat till en. Vilket var pojk/flickvänner. Men under sista lektionen var det ytterligare presenter som sänts till en, de rabblade upp massa namn i högtalarna. Min klass var så högljudd så det var omöjligt att höra. Lite senare, innan vi skulle sluta, så säger dem: "And the people that still need to come to the Media center: Lindsay ... , Emilie Pyrén ... " Jag blev så förvånad och rusade dit. Där får jag en stor, vit nalle med små ballonger och choklad. Hur fin som helst, jag öppnar kortet och där står det: " Love, Jonatan" Haha. Jag förstod ju att det inte var från honom, men att Beth gjorde så, var så omtänksamt. Fast hon förnekade hela tiden att det var hon , men haha, ja. jag blev glad. Igår var jag med Vivi igen. Vi var ensamma hemma och tog oss en latmask-lördag. Vi beställde pizza till dörren och kollade på massa film. Och jag fick prata med lite mexikanska människor och jag var så förvånad över hur mycket spanska jag fortfarande förstod. Det tar emot att säga det, men det får jag tacka Jesper Swanson för.
4 chokladkakor fick vi, och en åt jag och Madison upp i ett nafs, haha!

6 kommentarer:

eLin sa...

naaw vad gulligt! :D

Jag funderade på en grej, hur går det med fotbollen?

Sen det där med dåliga översättningar... haha, hur kan "flickan som lekte med elden" bli "the girl with the dragon tattoo"? Det är ett stort mysterium för mig! ;)

<33

mamma sa...

Åh vad roligt att paketet kom fram. Tack postverket!
Många hjärtekramar till dig från oss här i snöriket!

ps Kunde du ha skorna?

Fredmeister sa...

vrf tar det emot att tacka jesper för det?:S han e ju schönaste läraren!
vi träffade honom på viskan för några veckorsen:)

amanda sa...

åh, va gulligt! man blir ju alldeles varm i kroppen:D önskar att de va lite mer amerikanskt i sverige när de gäller sånt! glad alla hjärtansdag i efterskott! <3 älskar dig

Dento sa...

Paketen framme på 4 dagar! Inte illa. Chockladen ser lite stukad ut... men smakade bra ändå kan jag tro.

Fotbollen ja. Det har vi inte hört något om på ett tag. Är det vinteruppehåll?

Härligt att det går bra med mamma UAS. Hoppas det håller i sig!

Ha dé
Kram/Dan

Emilie Pyrén sa...

Elin: Haha, ja det är lite konstig översättning, det tänkte jag inte ens på! haha<3

Mamma: TACK MAMMA! Skorna var lite för stora, men jättejättefina! Jag kan säkert sätta i några inlägg i dem så att de passar! <3 Saknar dig!

Fred: Haha, för han hatade mig.

Manda: Ja, det är fortfarande mycket kvar från det gamla sättet att se på kärlek här. :) eller ja, vi tjejer blir bortskämda ;)