fredag, februari 26, 2010

Snooze

Så, jag älskar att sova. Det är ingen hemlighet, och alla som känner mig väl vet att jag sover mycket när jag har tiden för det. Men, jag sover också väldigt tungt. Och när jag blir hastigt väckt, då blir jag väldigt förvirrad. Idag, när mitt alarm ringde klockan 6, så tryckte jag på den farliga knappen, Snooze. Halv 7 kunde jag allt unna mig, tänkte jag. Den blev halv 7, och jag vred segt på mig och tänkte "Bara fem minuter till... Nej Emilie, då kommer du inte vakna nästa gång.. Men..Jo..Bara fem minuter" ... "Klick"
Nästa gång jag öppnar ögonen så lyser min klocka malligt; 07:50. Jag flyger upp. Jag skulle ha lämnat huset för 40 minuter sedan! Virrigt så rusar jag upp för trappan, de kunde väl inte bara lämnat mig? De skulle ha kommit ner och väckt mig om de inte hört ljud från undervåningen. Jag har ju aldrig försovit mig här innan. Men Beth var på dåligt humör igår, kanske hon var arg?
Förvirrad och nyvaken står jag i köket som ett fån i pyamas. Då hör jag ett välbekant prat från de andra sovrummen. Jag springer dit. Där står Stacy, och i sängen sitter Madison.
"What happened? What happened? I don't understand?!" Jag var så otroligt förvirrad. Stacy började skratta och de svarade mig inte, bara iaktog mig och skrattade. Tillslut, säger Stacy:
"Y´all have a snowday today..ha ha!"
"What?! .. o..oh..."
Så lade jag mig i sängen med Madison, och somnade på någon sekund.

Fånigaste snödagen, för det var typ bara frost ute, men men. Jag var på sätt och vis glad ändå, för Ashly skulle opereras idag, och jag ville så gärna åka med till sjukhuset för att vara där när hon vaknade upp. Så vi åkte till Lousville; Stacy, Madison och jag. Operationen gick jättebra men det är alltid så svårt att se, någon man tycker så mycket om, i smärta. Men hon fick åka hem samma dag, så ... det var bättre än förväntat.
Vi åkte och åt på en restaurang jag inte ätit på innan och jag åt de största köttbullarna jag någonsin sett. De var stora som tennisbollar om inte större, ha ha. Efter så åkte jag till Ane, och senare på kvällen så åkte vi tillbaka för att kolla till Ashly, som var hemma hos sin mamma.

__



4 kommentarer:

Fredmeister sa...

det kommer bli überinfekterat!

Dento sa...

Tror jag väl inte att det kommer att bli....Fredm...

Låter härligt med en rejäl sovmorgon. Skulle ha passat i dag. Det regnar, eller regnade åtnibstone närjag vaknade. Snön rasade från taket med ett dån på morgonen.

Snyggt öra!

Kram/Dan

issa *sis sa...

2010 är vår sommar självklart mlisan!!!!! :) kommer bli toppen toppen toppen! jag lovar:) hihih.

DUKTIG DU ÄR:O fatta inte hur du vågar:! haha:D men grattis! jätte fint:)

amanda sa...

haha, znoose e livsfarligt!
och vadå snowday för lite frost?;) haha

vad opererade hon sig för, om jag får fråga?:)