tisdag, december 18, 2007



Okej, jag kan helt enkelt inte sova. Istället fastnade jag på Youtube för att få lite nostalgi känsla. Vilket jag fick. Mysteriet på Greveholm. Den som har filmen hemma, snälla bjud hem mig på en liten lussekatt, en filt och låt mig se på denna skånska-härliga julkalender som det faktiskt var en gång i tiden. Någon som erbjuder sig?



Mamma Anita: Hawaii skjorta?! Ska du ha hawaii skjorta med dig mitt i vintern?
Pappa Leif: Är det redan vinter? Det var sommar nyss, vart har hösten tagit vägen? Tänk....snart är det vår.

---

Mamma Anita: Tystnaden, är den inte underbar?
Pappa Leif: Som en räkmacka med marmelad. Har vi någon mat?
---

Ingvar: Och vet ni vad som hände? Då började skivspelaren spela. Sån där gammal musik som du brukar lyssna på pappa.
Pappa Leif: Allt har en naturlig förklaring,ingenting händer av sig själv. Det var troligen en liten mus som trampade omkring där inne och tänkte; jag vill höra jazz.

---

Pappa Leif är störtskön. Godnatt gott folk. Imorgon kommer jag vara trött som en bäver.

11 kommentarer:

Veronica sa...

Haha jag har filmen :D ^^

Petersson sa...

Åh! Mysteriet på Greveholm. Helt klart den bästa av alla julkalendrar, alla tider. Tyvärr har jag den inte. Annars hade jag bjudit hem dig, det lovar jag. Hehe. Du nämner dom helt klart bästa scenerna också ;) Haha. Vad glad jag blir. YouTube nästa för min del.

burntheevidence: Om filmen saknas hemma hos dig så är det INTE jag som har varit där och kidnappat den :)

Ha det bra du.

NEONSKYLTEN sa...

inte visste jag att bävrar kunde vara trötta?

Men det är allt för härligt.
Kan du ta en filmkväll nu på lördag? Vill gärna sova hos dig då. Jag mår ju trots allt bäst med dig<3

Anonym sa...

Jag har båda filmerna :D Gött bra är dem ju

Emilie Pyrén sa...

Burntheevidence: ÅH! Bjud hem mig till dig haha^^

Petsson: Visst är den! Fast jag har ett svagt minne av en julkalender som hette Karusellerna sover som jag tyckte mycket om, har letat förgäves efter den.

Neonskylten:Haha tror du att bävrar alltid är pigga då eller?
Hum ja det kanske jag kan, vilka ska vi fråga? Eller menar du bara du och jag;)? <3

Jonna: Åhåå,räkna med att jag kommer att invadera ditt hus någon gång framöver!

Veronica sa...

haha självklart :D och du har rätt om att den där julkalendern heter "karusellerna sover". den har jag med^^ haha

Emilie Pyrén sa...

Burntheevidence: Allvarligt?! Så som jag har letat. Jag tycker att du,timmy,jag och jonatan borde ha julkalenders kväll ;D

Veronica sa...

haha aa faktiskt. jo det där lät som en otroligt bra idé hörru om jag får säga de själv :D

Emilie Pyrén sa...

Burntheevidence: Gött! Vi får höra med våra män? Vi kallar det nostalgi-kväll :D

Veronica sa...

jaa självklart :D :)

Anonym sa...

Haha, underbart! :D