lördag, december 01, 2007

Kärleksånga

Hon är flickan som har en pojkvän som är väldigt trevlig att titta på.
Hon är flickan som anser sig vare den där lilla aningen sämre än sin hjärtevän.
Hon är flickan som inte vågar tvätta bort sminket på natten (För månen kan ju lysa väldigt starkt, eller någon kanske bara råååkar trycka på sängbordslampans vita knapp eller hur?)

Du duger inte , du duger inte , du duger inte.

Hon är flickan som hör detta konstant. Orsakat och påkommet av sig själv.
Hon är flickan som inte riktigt våga släppa honom nära för att hon tror att , nu, nu , nu , NU kommer han att lämna henne! Eller?...
Hon är flickan som nästan inte ens vet om hon älskar honom för att allt tycks bygga på oro. Allt blir till en livstids-granskning av henne själv. Det där fina, det där otroligt fina som han har... hon hinner inte tänka närmre efter på det längre.
Hon är flickan som suktade och ville ha tills hon fick det, men inte verkade fatta att hon fått det.

Visa det,visa det,visa det.

Han är pojken som har en flicka som han inte riktigt kommer nära.
Ändå är han pojken som vill känna henne bäst av alla.
Han är pojken som vet att flickorna kollar på honom men han bryr sig inte. För honom finns det bara hon.
Han är pojken som anser att dom är på samma våglängd och att dom är perfekta ihop.
Han är pojken som gör allt han kan för att hon ska må bra för att han tror att nu, nu, nu, NU kommer hon att lämna honom.
Han är pojken som är rädd för att hans yta skrämmer och sätter krav på henne.

Förstå, förstå , förstå.

Han vet att hon inte tvättar bort sminket på natten. Varför vill hon gömma sig?
Hon vet att han blir fundersam.
Han vet att hon vet att han blir fundersam. Skrämmer det henne?
Hon blir rädd. Nu kommer det.
Han blir rädd. Nu kommer det.
Dom ser varandra i ögonen.
Gå inte , GÅ INTE !
Hans röst darrar när han säger; Jag älskar dig. Allt med dig. Men göm dig inte för mig.
-
Hon kollar med ledsna ögon på honom och säger; Jag kanske bara skyddar dig.
Han; Det enda du gör med att gömma dig det är isåfall att skydda dig själv från att jag ska älska dig om möjligt ännu mer.

Happy endings are still alive. But after the end it's a new start.

3 kommentarer:

Anonym sa...

UNDERBART INLÄGG.
känslan är ju total
men om du anser att du måste gömma dig bakom sminklager, så är har du nog en skruv lös, tösbiten min <3


DU VET ATT JAG ÄLSKAR DIG, SÅ DÄRFÖR AVSLUTAR JAG INTE MED DET <3

Anonym sa...

VAd är det som hänt? :(

vi har inte pratat på år :(..

<33 jag ÄLSAKR DIG <33

Isabelle "Issa" sa...

detta va sjukt fint !! dina talanger på att skriva blir bara större och större..