torsdag, oktober 04, 2007

'godmorgon mina kära! Idag är det iskallt i regnstaden, nästan så att man inte skulle bli förvånad om man fick en vit liten flinga på näsan. Men det är sommaren som är rastlös...inte hösten. Det konstiga är egentligen att träden vill tappa sina löv, ser så kallt ut.
Är lite sjuk idag, ska sova mig frisk så att jag kan sova över hos Kajsa lite senare.
Kanske hinner man hälsa på Fristad skolan på vägen in? Köpa en klassisk cola-glass i cafeterian och rebelliskt äta den i korridoren. Kladda på mitt gamla skåp och skrämma den lilla tösen som har den nu att det är det gamla skåp-74-spöket som är ute och härjar .

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blunda älskling.
Känner du hur vasst regnet piskar emot din hud?
Känner du hur kylan om dina bara fötter sticker upp i benen?
Vattnet som rinner ner som en vass stråle nerför ryggen, känner du det Älskling?
Ljuden min kära, blir du rädd? Hur löven hoppar i krigsdans runt dig när vinden jagar dem?
Blir du skrämd när trädets grenar piskar din kind, en piskning som vid kontakten vid din hud blir alldeles kall och arg?
När träden står och dansar i en ring runt dig, när du sitter på huk och gömmer ansiktet i händerna. Blir du rädd älskling?
Jag är inte rädd.
Regnet blir till en tanke av din mjuka beröring av min kropp.
När träden står och dansar runt mig och jag sitter på huk och gömmer ansiktet i händerna. Då drömmer jag om dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin diktliknande text där i slutet!
Och väldigt söt blogg i övrigt :*
Puss!