måndag, oktober 15, 2007



Det kommer igen.
*Minns du att jag varnade dig?... Jag minns att du blev tyst.*
All mystik...borta. Tvivlen...väl till hands.
Den stora passionen för något jag inte kunde få men fick börjar tyna bort. Från ett spektrum med himlens alla färger till en grå och livlös sjö.
~ Hjälp mig raring, hjälp mig att hitta dig igen.
*Så som jag väntat, så som du var min dröm*
Hjälp mig att längta efter hur du ler mot mig, hur du ger mig allt vad jag vill ha.
Hjälp mig att stanna raring.
Det kommer igen.
*Runaway bride. Som om rollen byggde på mig*
Jag flyr, som om det vore från något jag inte ville ha. Även från dig som ändå är allt och lite till.
Trodde du botat mig, trodde jag kunde stanna ett tag. Trodde att jag ändrat min moral.
Men nyfikenheten drar i min högra hand och lockar med en ny värld. I min vänstra hand finns du. Ler mot mig, drar mig närmre. Boom kash badoong. Jag kommer krossa dig.
~Hjälp mig raring, hjälp mig att inte göra såhär mot dig.
*Har du glömt att jag varnade dig? Har du glömt att du blev rädd och tyst?*
Hjälp mig att känna det du känner.
Hjälp mig att stanna raring.
Det kommer igen.
*Jag är helt enkelt bara trött på att fly nu.*
Det är något som för en gångs skull håller mig kvar, men kanske är det bara en chans just nu. Hjälp mig att ta den. Hjälp mig med att få bygga en framtid med dig. Om så ändå bara för ett tag. Jag vill inte dra dig ifrån mig, inte nu, inte idag. Hjälp mig att lära mig älska dig så mycket som jag tycker om dig. Lär mig att inte bli rädd. Lär mig att förstå att inget kan bli perfekt.
*Hjälp mig. Lär mig*. Jag är endast en svag individ som spelar stark. Som inte klarar det på egen hand.






Inga kommentarer: