tisdag, oktober 16, 2007

Nothing else matters

Mammas födelsedag. Förlåt mamma. Förlåt alla jag sviker överhuvudtaget hela tiden. Förlåt mig själv för att jag gör som jag gör.

Det första jag gjorde var att glömma bort hennes födelsedag runt klockan 00:30 då jag fortfarande satt uppe och mamma kom på mig och var minst sagt besviken. Får gottgöra det med trevligt morgonfirande tänkte jag. TÄNKTE JAG. Mamma väckte mig. Hade omedvetet stängt av klockorna. Jag fick bara helt enkelt räcka över skivan till henne. Sen kom hämnden.
Mamma: Du kör la bara inte moppen till tågstationen på morgonen Emilie? Jag: - Mamma: ? Jag: nee...?
Hon hade läst min blogg , hur sjutton kom hon åt den?! Hon måste gjort det, annars skulle hon inte misstänka något. Alltså läser hon antligen nu. Så besviken är jag.
Kanske är det eran rätt som mammor att få snoka, men du har ingen rätt att snoka igenom min hjärna...mina tankar , vilket denna blogg består av. Denna bloggen är inte för dig mamma! Snälla låt mig få vara ifred. Nu har du bara gjort det värre , nu tänker jag skriva allt möjligt här tills du erkänner för mig att du läst den. Och jag tänker vänta tills du ber om ursäkt.

Ska vara med Babj idag. Längtar!

Inga kommentarer: