måndag, oktober 19, 2009

Bästa helgen på länge!

Vilken toppen helg! Fredagen var väl rätt tråkig men lördagen och söndagen... underbara!
På lördagsmorgonen gick jag upp tidigt för att rida upp i bergen med Krystal&Bam, men vi får höra på vägen att det blivit inställt på grund av väderrapporterna. Så istället så blev det en långritt med ungefär 20 personer/bekanta (Istället för 200 haha) som red en 6 timmars tur. Och vädret blev jättefint! Ska lägga in lite bilder så ska inte prata mycket längre om ritten här. Jag, Krystal och Bam fick dock skilja oss från gruppen och ta en genväg så att vi skulle hinna hem i tid för Ane´s överraskningskalas. Nästan hela fotbollslaget var där och lite annat folk, och hon var jätteöverraskad! Har inte bilder från det just nu, men det kommer.
Sov över där och på söndagen så var det lite tid med Familjen Moore (K&B) igen. Vi åkte till en stor stuga där massor av folk var samlat och det var en himla massa mat och festligheter. Vi satte oss på två kärror och så var det dags för Marsmallows krig. Berättar mer om det under bilderna också.

Toppen helg! Har varit svår att nå, så förlåt till er som har försökt eller bett mig ringa.


Underbara familj! Gjorde iordning hästarna, åkte till Bam´s bror Colbin (som har sjukt många hästar) för att plocka upp en häst åt Krystal. Vi åkte ut till Woodrow rode och mötte upp alla. Krystal vågade sig inte upp på hästen vi valde, så hon tog Bam´s häst.

En galen John Mayer & Colbins fru Shannon vid min sida.
Krystal hade såklart pyntat mig med en Cowboyhatt, haha. Märkte fort att jag var den enda som hade det. Och jag fick ett nytt smeknamn; Smiles. Men de hade redan en Smiles, så det var lite förvirrande. Hörde Sweden Smiles ibland dock. Ni ska också veta att vuxna på långritter, passar även på att dricka massa öl/whiskey. Så med klockan blev folk allt fullare och fullare. Jag och Bam var klokare och höll oss till Sprite, hehe.

Hela dagen var jättefin, förutom att vi hade en liten olycka. Krystal blev avkastad av Rawhade, ganska illa. Bilden är tagen ungefär 5 minuter före.


Men hon tog sig upp på hästryggen igen. Dock en annan hästrygg. På hästen vi valde åt henne. Gick toppenbra resten av dagen.

Paus för att hämta in alla. Nu har det nog gått c:a 3 timmar, och folk är riktigt glada i hatten. Vissa män vill starta mindre fighter med sina hästar och de "yngre" männen (25-30) hade nog lite svårt med åldersbestämning. De var väldigt flörtiga, och jag njöt varje gång jag fick säga att jag var 17 , och deras uppförande ändrades väldigt snabbt, haha.


Det var mycket, mycket uppför. Men fin utsikt!


Colbin, är vad man skulle säga här; "Goofy" (och väldigt full på en väldigt ung häst på köpet) Det hela gick på några sekunder " Ey, Smiles... I can't see your smile when I'm on the other way" och så vänder han sig om i sadeln. Men hans lilla trick varar inte mer än i några sekunder... Han faller av.

Så han utnyttjade tillfället till en liten pissepaus.



Men hans häst hade inte tid att stanna.


Så han försöker hoppa upp på en häst med en annan full ryttare. Jag tror att han försökte ungefär 7 gånger. Tillslut låg de båda på marken. Har inte skrattat så mycket på länge.


Det är då racet startar. Yihaa! Och iväg!


1-0 Sweden. Håll i hatten! Jag hade sparat mitt "Yihaaa" , och det kom fint till användning. Jag avancerade med att vifta med hatten samtidigt, haha.


Och så hittade vi den lilla hästen.

Och Buffalos!

Inte varje dag man ser en amerikanare moona inför ett par chockade Buffalos.


Har hundratalsbilder på Bam´s kamera men tror nog ni har sett endel ändå. Min enda lilla resskada var att min fot blev lite mörbultad, haha.

[Ane´s födelsedags kalas, bilder kommer]

Ännu en dag med världens goaste och knäppaste Amerikanare :)

Hövagnen, folk laddar upp inför marsmallow krig. (Tog kort med Ane´s kamera så har flest bilder där)
Klara, färdiga , SKJUT & KASTA! Bilder från själva kriget tror jag inte finns, var väldigt uppe i själva striden, hehe.

Sen så hämtade vi lite pumpor, som vi senare på kvällen målade.


Här gäller det att trycka ner sitt huvud i vattenbaljan och fånga upp ett äpple med munnen. Självklart skickar de ut utbytesstudenterna först haha. Ane gick in för det och fick tillslut upp ett äpple i munnen och barnen jublade, haha.


Men... en Pyrén vet också hur man fiskar äpple. Första försöket! 1-0 Utbytesstudenter-Usa , de trodde de inte, haha.

Blött! I mitten är min lilla söta värd-kusin Justin.

Bam var inte feg han heller. Han var dock efter alla barn, haha. Saliv, saliv.

Var lite tungt att åka hem till Greer Lane igen, för där var det som vanligt dålig stämning.
Imorgon börjar skolan igen. Puh, känns som det var en evighet sedan. Ska både bli jätteroligt och segt. Lite tungt att gå upp klockan 6 imorgon.

Men en stor kram till alla!

10 kommentarer:

mamma sa...

HÄRLIGT!!! Kram!
...(måste jobba...)...

Fredmeister sa...

låter som en skön helg ändå! Kan tänka mig att även ridning blir roligare med alkohol:D som så mkt annat:P fast brukar iofs vara rätt kul att se när andra som dricker gör bort sig med...=)
Lycka till i skolan! hoppas det blir bra

Johan sa...

Jag som är så taggad på att rida med, jag är avundsjuk faktiskt! :P Din familj kanske också vill vara med på såna där kul händelser du är med om hela tiden plus att du håller dig i form, tränar och är glad hela tiden så de kanske är lite avundsjuka. Kan ju vara därför de vill ha sån koll på vad du gör och när du kommer hem osv, särskilt Beth... Jag åt pizza i helgen och undrade lite hur pizzorna i USA är. Har du ätit någon så beskriv gärna :P Som en rund deg med massa flöt på? (till skillnad från de svenska) ;)

Isabell sa...

Du verkar ha det jätte skönt där borta ju!
Men saknar dig otroligt Mli.
Kommer du och hälsar på i Sverige snart ? <3

eLin sa...

ojdå, vad hände med foten? Men härligt att det var kul! :D saknar dig söt! Tråkigt att du känner att det är dålig stämning... har det varit så hela tiden eller har det liksom börjat nu? Det lät ju inte som det i början! puss på dig kusin! <33

Marielle sa...

Goding!
Fy vad härligt det verkar, kan verkligen tänka mig att det får dig att må bättre! :) ont sår bara :(... Har sagt det förut och det är alltid lika roligt att läsa, titta och uppdateras!
Jag saknar dig massa massa massa! Ta hand om dig nu darling.
pusspuss

Dentodan sa...

Ja det var en riktig toppenhelg kan jag förstå!
Ett minne sitter tydligen i foten ett tag frammåt. Minnena i knoppen varar nog mycket längre i alla fall. Skavsår eller vad?

Oftats har man som roligast nykter bland fylleristerna, bar dom inte blir våldsamma.Dom blir lite (ibland mycket) dumma i huvudet och kanbete sig på dom mest besynnerlia sätt.
Trist att det skall vara jobbigt att åka "hem" . Hoppas det löser sig på något sätt.

Ja det är lite jobbigt att börja knega efter en härlig helg. jag vet för jag har just gjort en arbetsdag efter en sådan helg.

Kämpa på. Om ett tag kommer vi och gör livet osäkert där borta, nedräkningen har börjat......

Kram /Dan

TantAn sa...

Shit vad kul det verkade!
Specielt marsmalows kriget. Det skulle jag vilja vara med på! Nu är det bara en vecka kvar till lovet. Jag tror inte jag har fattat att du är så långt borta... käns inte så i alla fall... Jag saknar dig. Föresten så ska jag till modelinc på torsdag på lovet. Det ska bli kul :) Fick mvg på historia prov med!
Lycka till med allt!
Älskar dig!

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha Kram kram! Hoppas du får en fin dag!

Fredmaister: Haha! Det tyckte tydligen dem iallafall. Och ja, det var väldigt kul att se alla andra göra bort sig. Och jag kände mig plötsligt som en väldig duktig ryttare när alla andra red halvdålig haha. Tack så mycket!! Hur har din helg varit? Ni har snart lov va?


Johan: Önskar att du kunde komma hit, så kunde vi tagit med dig på en långritt. Eller så kan du investera med mig i att köpa en häst hemma i Sverige;) haha.
Tack för din kommentar Johan, du är så omtänksam! Jag vet inte riktigt vad det är som gör henne avundsjuk, men något har hänt med henne.
Lustigt att du nämner pizzorna för jag försökte diskutera det med amerikanarna idag under lunchen. När jag kom hit tyckte jag först att Svenska pizzor var mycket godare, inte så mycket deg och så. Men däremot så har dem de mest underbara kanterna. De är inte hårda, utan mjuka och har ost inuti. Det är nästan det godaste på hela pizzan, haha. Det är lite för flötigt dock. Men skolan serverar pizza varje dag som ett alternativ så, ibland slinker en liten slize ner.

Isabell: Det är superbra, förutom min värdmamma för att vara uppriktig haha. Saknar dig med! Jag får tyvärr itne komma och hälsa på Sverige. Men jag kommer tillbaka i Juni :) Då fyller jag 18 så då får du komma och fira med mig! :D

Elin: Jag blev trampad av en liten polle bara :D
Ja, det är tråkigt. Det är bara min värdmamma som bidrar till det, och det var inte så i början men nu blir det bara värre och värre. Tack för din omtanke<3 Jag saknar dig!

Marielle: Tack för ditt goa inlägg! Såret ser faktiskt lite obehagligt ut, jag är glad att det finns sockar :D
Så trevligt att prata med dig! GRATTIS igen!! :) <3

Dan: Inga skavsår, bara den ömma foten. Hästar är lite tyngre än vad man tror haha =)

Ja, hörde om biljetterna. Nedräkningen har defenitivt börjat!
Kram!

Johan sa...

Tja, när du först kom dit så gjorde du ju en hel del med familjen men nu verkar du ju vara borta allt mer. Plus att du tränar och är smal medans hon inte är det. Så hon får väl dåligt samvete och blir väl arg eller nåt, sånt har hänt innan. Nu kanske hon och familjen känner sig utanför när det ändå var de som "tog dit dig". Haha, coolt med såna kanter, men jag är ingen pizza-kille i alla fall. Älskar kines mat och Subway mer ;)