torsdag, oktober 22, 2009

Trying, trying.

Mycket händer just nu.
Jag har fortfarande problem med min värdmamma, och nu har jag fått ett erbjudande om en annan värdfamilj (Ni kan aldrig vissa vilka det kan vara, ehum.) Jag vet inte hur jag ska göra, för det känns tråkigt att ge upp en resternade go familj på grund av en enda person. Men ska ha ett samtal med dem.

Hade första musikalträningen idag, det var kul. Men det är inte världens roligaste musikal.
Sen så kontaktade Borås posten mig och jag ska skriva lite om vad som händer här, om Obama och politiken, samt vad jag själv gör som utbytesstudent. Härligt att skriva lite igen! Så håll utkik i din brevlåda i december.
Var även på "tonår" idag, det var annorlunda, men trevligt.

Har fått feber nu också, men jag tänker gå till skolan. Ger mig lite tid till att komma härifrån åtminstonde. Förvirrande när det stod i fahrenhait på febertermometern, såg 100 grader och tog mig någon sekund att tänka ikapp.

Stor kram till er alla!

7 kommentarer:

mamma sa...

Du låter lite glad mitt i allt. Jag håller tummarna. Äsch, knäpper händerna menar jag förstås, varför hymla. Önskar att du inte behöver "förlora" någon, utan att kontakten kan bestå även om du bor någon annanstans. Puss mitt frö, måste duscha...jobbet väntar.

samma mamma sa...

Men du, feber sover man sig ifrån!!!

Dento sa...

Svininfluensan har det pratats mycket om på den här sidan Atlanten. Nu verkar det som om den har börjt härja i skolorna lite här och var. Många borta på en skola i Tibro hörde jag i går.

Vet inte om det är något det pratas om i Amerikatt.
Vaccinet har tydligen börjat komma. Jag är osäker på om jag skall accinera mig. Får se hur det går för dom som tar sprutan först. Kan lika gärna ta en influensa som att bli sjuk av vaccinet.

Hoppas Du håller Dig frisk nu i "orostider" och att allt löser sig till det bästa. Vi stöttar Dig i Ditt beslut.

Så väntar vi med spänning på att få läsa Borås posten.

Ha dé

Kram/Dan

Fredmeister sa...

vilken familj är det? och vad ärdet med mamman egentligen? klimakteriet?

Johan sa...

Lyssna på din mamma, feber sover man sig ifrån. Det går bara inte över om du går till skolan, det gör det bara inte. Man måste vila bort det. Annars kan det bli något annat eller något värre. Jag frågar också som Otto, vilken värdfamilj är det? :P Du är grym mot mig som gör så här, jag är för nyfiken för att kunna ignorera det där "ni kan aldrig gissa vilka det är" ;) Är det några kändisar?

Marielle sa...

Fick inte fram länken på gårdagens inlägg men kan ju ana vilken film det är:) ska allt ta och kika på den strax! Sedan blir det ett sista ryck med läxor innan lovet.
tänker på dig mycket Emilie. krya på dig!:)
puss

Ellinor sa...

Vad jobbigt det måste vara att det är problem med din värdmamma, allt som lät så bra i början. Synd att det blir såhär, men jag hoppas du mår bra och att du inte deppar ihop.
Tänkte bara berätta att nästa vecka går vi på lov, så denna veckan som varit nu har varit en ganska jobbig, men rolig vecka. Vi har fått pimpa salen i vårt designklassrum. Skitkul måste jag säga, vi fick välja helt själv hur vi ville måla och vilka färger. Lina har sagt att hon ska lägga upp bilder på vår blogg så du kan se hur det ser ut :).
Hoppas allting löser sig till de bästa, Älskar dig <3