måndag, oktober 12, 2009

Crybaby

Världen blir hårdare.
Och gosedjuren mjukare.

Min röriga dag slutade i tårar. 3 timmars tårar. Jag känner inte igen mig själv. Jag var redo att hoppa på första bästa flyg hem om jag hade kunnat.
Jag satt på golvet brevid mitt fönster och tittade ut mot den färgspräckta himlen, med min amerikanska, underbara, förstående gossedjurs-hund Cricket i knät och bara grät och grät. När det var dags för mat så satt jag där runt bordet med rödsprängda ögon och insisterade på att allt var bra..även om vem som helst kunde se att det var motsatsen till var det var.
När jag satt vid fönstret igen så kom de ner och ville veta vad det var som bekymrade mig. Och jag var så nära på att få ur mig allt som de hade behövt höra. Men jag drog till med något om att avståndet från Sverige var lite skrämmande. De pustade lugnt ut och gav mig en, faktiskt värmande, kram.
Men jag kunde inte få ut det. Och jag vet inte om det hade förändrat något överhuvudtaget.

Tillbaka på ruta 1.

6 kommentarer:

mamma sa...

Mitt frö! Så skönt det var att "skypa" med dig i över en timma... Skönt att det här jobbet gör att jag kan ta mig tid!
Älskar dig!!! Du är bäst!
Dan hälsar och tänker på dig! ( vilket han säkert själv skriver under dagen...:) )
Nu blir det frukost och BT i lugn och ro, innan jag far till Asklanda. Puss!

Maaliin sa...

Uch!. blir lite orolig när du inte mår bra:(.. Du har säkert jätte många att prata med men har du ingen får du GÄRNA mejla till mig eller nånting, ( jag vet inte om du använder din hotmail så mkt. ) Jag har nu laddat ner skype igen :D.. Lille_malin

Sakanr dig så mkt gumman ! <3. hör gärna av dig om du har tid och vill!.. har all tid i världen!.. <33

eLin sa...

Ååå min lilla söta kusin! Tycker så synd om dig! Även fast jag inte vet vad som är jobbigt! Är det något speciellt? Älskar dig oerhört mycket! Bara så du vet! ;) <33

Fredmeister sa...

håll det på insidan! i'm sending you too the marines;)

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Älskar dig med!! Tack för att du fanns/alltid finns där! :)

Malin: Det var så härligt att prata med dig på skype idag! Mer sånt :D <3

Elin: Det är mycket som är lite upp och ner nu. Tack för din kommentar Elin, det värmde så mycket. Och jag älskar dig jättemycket med!! <3 Saknar dig!


Fred: Haha va? :D

Fredmeister sa...

Signerat Red Forman;)