torsdag, oktober 08, 2009

Uppdatering

Amerika har lov och laddar upp inför Halloween! YES! Jag kan inte riktigt fatta hur folk verkligen går in för det. Idag åkte jag förbi ett hus som verkligen gjorde allt för att leva upp till sin Halloween-spirit. Hela huset var iklätt något som liknade spindelnät och på trädgården var "möblerad" med snea gravstenar. Det var utkarvade pumpor (Är det så vi kallar dem på svenska?) med lampor inuti och annat pyssel i träden och på gräset. Och det är ändå nästan en månad kvar.

Vi har lov nu, vilket suger... lite grann iallafall, tycker jag. För i tisdags var det inte bara skolans sista dag inför lovet, utan även också min bästa killkompis Derek sista dag innan han byter skola. Det var så sjukt sorgligt, och jag var faktiskt nära till att gråta när jag fick min sista hejdå kram innan jag hoppade på skolbussen. Iallafall så ville jag göra något speciellt för honom under 4th period som vi har tillsammans. Jag pratade med Lindsay om hon ville spela lite gitarr med mig, så vi övade på tisdagsmorgonen till Hallelujah och jag gjorde ett stort kort till honom med plats så att klassen kunde skriva massa snälla saker (Snäll lappar, Ni som varit på team-lägren vet vad jag talar om) . Så på mattelektionen gick jag först upp och höll ett litet "tal". Folk var ganska chockade & Derek tyckte nog det var ganska jobbigt för han var nära intill på att bli känslosam. Och det hela blev nog inte så mycket bättre när jag satte mig och spelade Hallelujah. När jag kom tillbaka till min plats (Som är framför honom) så sa hörde jag bara ett mumlande från Derek: "You are so weird... It was amazing". Jag antar att jag skulle ta det som en slags komplimang haha. Han verkade iallafall glad för gesten & klassen tyckte det var så konstigt att jag gjorde det mitt under en lektion. De hade aldrig sett något sånt innan tydligen. Men för er på LBS vet ju att jag älskar sånt haha. (P-Patrullen...jag saknar er! )
Jag vill dock inte tänka på hur tomt det kommer vara utan Derek på mattelektionerna. Det påminner mig om Andr'en i 9:an. Stark, smart och snäll haha. Nä men ... en sån där riktig klippa.

Hmf... Jag kom precis på hur jag kan få de amerikanska tangentborden till att skriva de svenska bokstäverna. Efter jag hade skrivit hela inläggen. Så jag gick tillbaka och suddade-skrev, suddade-skrev. Haha, utmärkt Fröken Pyrén...utmärkt.

Peace!

7 kommentarer:

Onatan sa...

Hej!
Varför byter han skola? Bara undrar... Hur är det annars? Gött med lov? Kom på att jag kanske kan ringa dig på lie fler tider nu eller? Du är bäst! Vi hörs snart.
Älskar Dig

Emilie Pyrén sa...

Onatan (?):Jag tänker inte ens säga vad jag tyckte det stod haha.
Men, hej! För att han är en idiot haha. Nä men han slutade spela amerikansk fotboll & då tyckte han att han inte hade någon anledning till att stanna längre.
Det är rätt gött med lov ja, saknar alla i skolan bara :) Ja nu kan du ringa min mobil när du vill i pricip. Inte före klockan 12 hos dig helst dock (a) .
Älskar dig!!!

Ellinor sa...

Vad gulligt gjort av dig :), och väldigt typiskit. De som inte är vana vid det tycker säkert att det är lite underligt, men väldigt sött.
Jag kan ju säga att Penispatrullen saknar dig med, jag och Michan satt och pratade om att att det faktiskt inte är så långt kvar tills du kommer hem. Det är två månader kvar till julovet, sen är det bara ca 5-6 månader tills du kommer hem :. När man skriver det låter det mycket, men när man tänker efter så går den tiden väldigt fort. Tänk bara hur fort tiden har gått sedan du åkte..helt otrloigt. Ska bli så kul när du kommer hem, du måste ha så sjukt mycket att berätta, antar det har vi med kanske ;).

Men tänkte iaf berätta allt allting är bra här hemma, skolan går framåt, vi alla trvis med grafisk kommunikation. Emma har ju webb, hon trivs inte jätte bra, men nu när hon har fått glasögon så år det iaf lite bättre ;). Hon ser riktigt smart ut i dem..;). Allt annat flyter på precis som vanligt, skoldagarna går väldigt fort. Men det är väl mest för att vi håller på som vi brukar...vi är ju trots allt penispartrullen ;). SAKNAR DIG Emilie!!!! <3.
STORA, stora, stora KRAMAR..

mamma sa...

Du är så rik mitt frö. Och jag gläds åt att du delar med dig av alla dina inre skatter.
Antar att du bjudit hit Derek? Fine with me!

Och äntligen(?) får du uppleva en riktig Halloween...ingen mamma Lotta som står i vägen, ha ha.

Här hemma har jag börjat tända lite levande ljus på kvällarna, det är oftast mörkt när jag kommer hem från jobbet.
Utom idag för jag smet lite tidigare! Kram!

Emilie Pyrén sa...

Ellinor: Haha, ja det måste varit lite underligt trots allt. Jag tycker nästan tvärt om, att 5-6 månader inte låter så långt, men att det tar så lång tid. Fast egentligen, det går väldigt fort, du har rätt. Kan inte vänta tills jag får slänga mig era famnar och krama er. Eller ey, jag fick plötsligt en sån ytterst utmärkt idé!!!! Mohaha. Ringer och berättar någon dag snart :D

Haha, jag måste få se henne i glasögon. Kan tänka mig att det ser bra ut! Saknar så hennes gestikulationer! Och hur du och jag gaddade ihop oss för att skratta åt någon haha. ;D
Skönt att ni gillar grafisk kommunikation, hur är Simon som lärare? SAKNAR ER!!! Och älskar dig Ellinor!! <3

Mamma: Haha nej jag har inte bjudit dit Derek. Däremot mitt lilla tjejgäng. :D Jag sa att de fick komma hela sommaren och bo hos oss, haha. (Det var inte så allvarligt sagt)

Haha ja, äntligen en riktig Halloween! Och ljus är mysigt!

mamma sa...

Låter som en härlig sommar!!! :)

Erika sa...

Åh, vad roligt att ha en riktig amerikansk halloween. Det är väl klart att dem tar det seriöst Mli. Jag saknar dig verkligen. Way too much. Speciellt när du skrev om skolbussen. Fyfan vad jag hade velat vara där med dig.