lördag, oktober 24, 2009

Happy halloween! Några dagar i förväg...

Ligger i en husvagn på Jelly Stone-campingen och är som ett litet barn innan julafton. Jag vet inte riktigt varför, men det är bara en sån mysig känsla här på campingen. Det sprakar lägereldar utanför och folk är riktigt typiskt stereotypa-amerikanare och har halloween-pyntat sina husvagnar till max. Husvagnen brevid har en projektor som de riktar mot en annan husvagn för att se film på och husvagnen bakom har dragit upp en stor uppblåsbar grej som snurrar snö inuti.
Och jag vet inte om Beth hittade min blogg, översätta den på svenska och sedan tog åt sig av vad som stod där, eller om hon bara insett att det behövdes en förändring... för idag har hon varit väldigt trevlig och avslappnad. Vi hade en riktigt trevlig kväll och jag kunde äntligen, efter tre dagar, få i mig något att äta.

Får ta fram kameran imorgon och ta lite bilder. Det här är VÄLDIGT osvenskt och väldigt amerikanskt. Det dödar helt klart den hederliga husvagns-semestern. Inte mig emot, med air-condition och lite internet. Men de där Oreo-kexen som ligger i skåpet, lockar så oändligt. Ska nog sova så att det fort blir morgon, och frukost. Mmm... Jag är frisk igen.

3 kommentarer:

mamma sa...

Å vad det låter exotiskt och härligt (trots alla spöken och gastar :) Minns husvagnslivets positiva bitar...mysigt!
Skönt att du och Beth hade en trevlig kväll för en gångs skull. Kanske har trubblet bestått av bristande kommunikation?
Är det en stor husvagn? Är ni hela familjen? Känner ni de som har de andra vagnarna?
Ska bli roligt att se dina foton!
Dan o jag ska gå Kvinnestadssjön runt (ligger i mitt Asklanda) trots gråväder/tandläkarväder... tar nog ryggsäck m.termos o bullar. Sen en sväng till Vårgårda för att titta in på en kran-rea. ( Det görs ju kranar i Vårgårda, visste jag inte förut.) Dessutom börjar jag kunna låta som en riktigt Vårgårdabo...ha ha kommer på mig då och då med att låta som de: vÅrgårda blir vårgårdAAA
Ha det supergott mitt frö!!! Kram!!!

Fredmeister sa...

shit va nice!!! du skulle veta om mitt o jontes nya projekt;) de e hemligt o asballt!

joANATAN sa...

Vad häligt! hoppas det fortsätter så! När kan jag ringa dig? Imorgon kanske? Alla ska till Otto i kväll. det ska bli kul. FF!!!! aaa haaaaa b ,dthsrjsrthzerg .... Men men. ska åka och spela lite truMMOR nu i min ensamhet. Din mor och dan var här och vi pratade om resan! det är bestämt vilket datum vi åker och så nu. men det äör innan du har slutat skolan. typ en vecka innan. Men men det ska bli roligt ändå! Jag kanske kan följa med dig i skolan någon dag och så. det hadde vart trevligt. Träffa alla.
Ha det bäst. Saknar dig mycket.
Kärlek på dig!
Din Jonatan.