torsdag, oktober 08, 2009

Jobbiga moppe..öh nej..hästpojkar?!

Fristad: Moppepojkar utan hjälm med Derbi och snus under läppen , stegrar utanför city. När en tjej går förbi trampar de lite extra på gasen.

Barstown, Kentucky: Pojkar på häst utan hjälm, utan tröja (vilket man dock inte tackar nej till) och med snus under läppen, rider ner till fotbollsplanen. När de går iväg från att ha pratat med en tjej, svingar de sig upp från marken upp på hästen utan hjälp från någon sadel.

Idag insåg jag att jag verkligen är ute på bushen, haha.

6 kommentarer:

Fredmeister sa...

det låter ju fantastisk! va gör du nu annars då? fotboll o skola typ bara?

mamma sa...

Hej och galopp!
Jag njuter av att höra att du får möjlighet att rida. Usch, det var så sorgligt när Produr lämnades tillbaka. Jag trodde att du aldrig skulle förlåta mig ( det har du kanske inte heller ?)

Tack för alla whiskeyprylarna, ha ha! Ringde till Beth igår kväll och tackade. Hon sa att mössan var till Dan, ha ha, passar på en absolutist!

Du har höstlov nu sa Beth. Så skönt! Här är det just nu ösregn och väldigt blåsigt så de orange-röd-gröna lönnlöven yr förbi fönstret. I natt var det frost.

Om en stund ska jag baka bullar. Det var ett tag sen. Ska bli riktigt roligt att ha såna i frysen igen. Ska jag maila några? ;)

Dento sa...

Hästar och cowboys!!??

Häriftån får det bi "skepp o hoj".
Fortfarande kvar i Karlskrona. Det har gått bra på sjön, utom i onsdags då jag lämnade tillbaka frukosten på båten. Men efter det gick det riktigt bra och kommer man bara igång och jobbar glömmer man att det gungar. Får se om jag kommer hem i morgon (fredag).

Härligt att höra om Dina upptåg där borta. Njut av lovet och Halloween.

Kram /Dan

Emilie Pyrén sa...

Fredmeister: Det är faktiskt lite facinerande :)
Fotbollen är faktiskt slut just nu, så jag ska gå till ett gym tills vår-sporterna börjar. För jag kan inte spela basket för det krockar med musikalen.
Hur går det med fotbollen för din del? :)

Mamma: Hej! Haha, ja jag är också så glad för det. Det var sorgligt när han åkte men det fanns ju inte så mycket annat att göra åt saken. Han var ju ganska omöjlig. Och sluta vara så dramatisk...

Haha, jag vet. Men det var vad Beth ville skicka till er och jag orkade inte förklara.
Det är lite konstigt/jobbigt med henne just nu, så jag är hos Krystal för tillfället. Alla förstår mig...till och med Stacy. Puh.

Ja, det är gött! Kan oftast sova ut länge. Kan ringa dig någon dag om du vill :)
Det har blåst och regnat väldigt här idag nu också. Var fint på förmiddag då jag åkte med Krystals mamma och några barn till ett naturreservat och hade lite picknick och så. Jättestort och fint! Får ta och visa dig det när du kommer hit.

Nej tack, jag är inte så förtjust i bullar. Och speciellt inte att ha en massa i frysen, hälsofällan.

Dan: Haha usch låter inget vidare med sjösjuka. Men skönt att höra att du har det bra! Träffar du mamma mycket nu när hon jobbar för fullt? ;D hehe.
Kram!

Dento sa...

Helgen var ju härlig, när hon var i Karlskrona. Då hann vi att träffas ordentligt ett par dagar. Annars va det ett par veckor edan. Hinner nätt och jämt prata på telefon eller scype på gvällarna. Rektorn kommer hem sent om kvällarna, nätterna.
Nu skall jag ut för en sista dag på havet. Hoppas slippa sjösjuka i dag.

Ha dé Kram /Dan

mamma sa...

Jätte-roligt om du ringer!
Hur är det med Madison? Står hon ut hemma eller är det bara mot dig som B är konstig/jobbig?
Hon lät så positiv i telefonen.
Ha en härlig dag! ( Ser att du pratar med Tantan på skype så du kommer nog att sova gott ;) )
Kram!!!