torsdag, oktober 29, 2009

Sista dagen med dramauppspelningen; Tema: Grupptryck, för mellanstadiet och högstadiet. Vi spelar upp små draman om alkohol, droger, missbruk, snatteri, vandalism och så vidare.
Det går alltid till på samma sätt. Alla sitter på scen, en kort introduktion, grupperna gör sitt, vi presenterar oss och sedan får vi frågor av eleverna. Mina klasskompisar berättar om hur de känt personer som gjort dåliga saker och så vidare. Jag tyckte det var lite klent. Idag var det för årskurs 8 och jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt hade jag micken i handen och pratade i säkert 10 minuter. Jag ville att de skulle förstå. Jag tror jag fick fram min poäng, även om jag fick dra ut några jobbiga skelett ur garderoben. Jag var nervös och det var säkert folk som inte kunde uppfatta allt jag sa, men det kändes iallafall som att jag gjorde lite nytta. Flera personer kom fram till mig efteråt, dramagruppen kramade om mig och tyckte att jag var modig. Och det var precis vad jag kände mig... modig. Go foreign-girl!

Världens underbaraste Tracy.

Så härligt att ha tillbaka Alfred. Han gjorde slut med sin knäppa tjej och kan äntligen prata med mig igen.

3 kommentarer:

Fredmeister sa...

ja det låter ju kanonbra! va den en sån där halloween grej att du drog fram skelett ur en garderob?

mamma sa...

Fina foton du!
När du blir vuxen kan du berätta om dina skelett även för mig :)men berätta aldrig om dem för dina barn en gång :DDD
Marielle har börjat övningsköra, såg du det? Kul!
Jag har haft 15 medarbetarsamtal nu och tänker ha 5 imorgon, sen är det bara lärarna kvar. De flesta ville gärna gå en promenad och prata (mitt förslag) så nu har jag gått över 4 mil denna veckan. Känns lite i kullederna... :)
Imorgon kommer Dan förmodligen innan jag hunnit hem så jag ska försöka städa lite ikväll.
Puss mitt frö! Älskar dig så mycket!

Maaliin sa...

Du är bäst <3