lördag, oktober 31, 2009

The brightside of life

Vackra Tracy. Foto: Emilie Pyrén
De senaste dagarna har varit AMAZING. Fyllda av skratt, nya underbara människor, kycklingar, musik och dans, fotografering och så vidare. Tänker inte skriva så mycket, för jag känner att jag tråkar ut er med massa lång information om vad jag gör hela tiden. Så kort och snabbt summerat. Torsdag: Bra skoldag. Fick reda på att min fotolärare i smyg har anmält mig till en stor fototävling. Jag är tydligen yngsta tävlande så ska nog inte hoppas för mycket. Efter skolan så körde världens snällaste Corey (inte den Corey jag berättat om innan, han visade sig inte vara sån bra kille som jag trodde) mig, Tracy och Paige till parken där vi tog kort för fotolektionen. Mycket trevligt! Fredag/idag: Halloween-dag i skolan. Out of dresscode om man klädde ut sig så det var många som nappade på det. Jag var en Hippie och det gick hem hos min kemilärare. Han satte på discomusik och hade på det hela lektionen för att han tyckte att det passade in. Åkte hem, fixade lite och åkte sedan tillbaka till skolan för ett litet Halloweenparty med dramaklubben. Det var riktigt, riktigt kul! Och nu är jag hemma. Ska lägga mig i soffan och somna till en film.



Fredag:
Tiffany & Kimberly. Två av tre av tjejerna. De är underbara.



De laddade upp med häxbrygd (Gjort på energidricka, energidricka, energidricka, socker och sprakande godis. Jag kan ju inte dricka något med kaffein men jösses va folk blev hyper av den såkallade; Kickapoo´n.



CUPCAKES! Som Vargar. Och goda var dem också!




Plötsligt händer en sån udda sak. Ni vet hur i musikaler, folk går upp och börjar dansa mitt i allt och alla kan dansen. Jag sitter ner efter en match mot Drama-Maddie och kollar på folk på scenen. Som plötsligt börjar dansa...likadant. Och många var dem också. Hade sina solon och allting. Jag tänkte; Va shöven är det som händer?
Men det var riktigt häftigt! Surt att jag inte hade min kamera. Det kom fram att det var från deras äldre föreställningar
.




Logan och Kim





När jag kom hem så hade Stacy tagit in hönan och kycklingarna. De står nu utanför mitt rum.


Bilder från tidigare idag:




Jag och Amy var Hippies.



Matt var en mexikansk amigo.



Courtney var...blå.

9 kommentarer:

Maaliin sa...

guud var kul:O.. Tänk om vi skulle haft det så i tråkiga sverige!.. Blö!.. haha *avis* hoppas du hade skit kul :D.. Det blev ingen haloween fest för mig:(.. Mina klass kompisar "glömde" säga till mig att vi hade det....( det var typ klass fest fast inte i skolan:P).. så det var tråkigt när hela klassen förutom jag hade jätte kul x).. haha :).. ah det så bra!..saknar dig <33

mamma sa...

Det är ju detaljerna som gör det intressant så skriv,skriv,skriv!!!
Spännande med fototävlingen och kul att det inte bara är din mor som tycker att du har talang...:D
På tal om Halloween (äsch hur stavas det???) så skrämde jag ett par unga gossar i Nårunga igår ( en annan behöver ju inte klä ut sig :DDDD) de skulle skrämma mig bakom ett hörne så jag smög fram och skrek BUUU! Jisses vad de hoppade till och blev spaka! Ha ha det var riktigt roligt, speciellt som hela fritids stod inomhus i huset mittemot och såg allt!
Efter g-tj idag krattade jag 2 ton löv och Dan satte upp kontakter och ljusslinga på altanen. Om en stund blir det badminton i allhallen och sen en sväng in till Sankt Sigfrids för att sätta ljus.
Imorgon är det judotävling i Boråshallen.
Som du hör går allt sin gilla gång...så njut medan du kan!
Puss och kraaaaaaam!

Joooonatan sa...

Hihih, Det ser riktigt kul ut :)
Jag kom presis hem nu från film kväll hoss otto. Det var riktigt kul. Vi kollade på Green street holigans och sex drive. Båda är grymma! Blev många klockrena komentarer också men kan berätta om det när vi pratar. Imorgon blir det rep. Och så ska jag träffa Johan och Otto. har dubel bokat mig lite men det ska nog gå fint vettu :) Hmm. vad har hänt mer.... Jag och hampus har skrivit en låt text till en låt. Eller mer satt ihop bitar av text från texter vi har skrivit innan till en text. Hmmm. Kanske låter lite skumt... men men.. Har spelat lite trummor med. det var kul. Kom på ett komp men det blev rätt skumt. Märks inte så mycket att det är haloween här. Men det är trevligt med lov. Allt verkar så mycket mer seriöst i Usa typ att alla går in för allt. Typ med haloween och sånt. Det verkar trervligt på något vis...
Älskar dig!!!! mest!!!!! du är bäst!!!! hälsa en hääääst!!!

Fredmeister sa...

shiiieeet va niiice eller?!?!
Låter som att kickapoo e galet nyttigt för tänder och tarmar. Ingen risk för diabetes om man dricker mycket sån:P men det skulle man nog testa nån gång, det låter som att de e kul o dricka de:D

Måste bara säga till dig malin att jag tkr synd om dig...=/ haha

issa *sis sa...

fyfan vad jag saknar dig när ja ser bilderna på dig där! du är alltid lika söt Mlisan:)

Tack för att du smsade mig på min födelsedag! vet inte om du fick mitt svar, men det betydde mkt att du skrev:) även fast du är så långt borta.. ! Längtar tills du kommer hem.. Då tycker jag att vi får ta en Mlisan och Bobbsan helg i min lägenhet (A) vad sägs som att laga lite pannkakor med sylt och goda köttbullemackor! (A)

Du verkar ha det bra där borta! njut av tiden! det är ditt livs äventyr:) <3 KRAM

Marielle sa...

hahah, kul! och du är SNYGG som alltid :D Kortet med kycklingen för mina tankar till "snea-svea" ;) nu njuter jag av lovets sista dag... lycka till i fototävlingen hjärtat!
puss

Emilie Pyrén sa...

Malin: Haha, Sverige har andra saker som är så härliga! Som bussar! haha allvarligt. Jag saknar bussar&tåg så galet mycket.
Nämen! Va illa!!!! Och tråkigt :( Ledsen att det inte blev någon fest för din del :/ . Men du trivs bra i klassen och så annars va? :)
Saknar dig!!<3

Mamma: Haha, det säger du bara för att du är en mamma och vill ha koll på mig, hehe. Haha! Det måste sett så roligt ut, och kul med en rektor med lite humor.
2 ton löv?! Var det bildligt talat eller var det verkligen så mycket?
Haha, ja allt går verkligen sin lilla gång där hemma. Men det ska bli trevligt och komma hem och ha lite tradition innan det plötsligt dags för mig att dra ut på egna vägar. Fast lite närmre än nu förhoppningsvis hehe. Stor kram!

Jonatan: Det var riktigt kul. Haha, ja det är ett par riktigt bra filmer det. Eller ja, sexdrive är väldigt kul. Filmen påminner mig om Robin. Dubbelbokning alltså, sådan flickvän, sådan pojkvän ;) Du får berätta mer när vi pratar i telefon.
Jag hälsade en häst. Puss!

Fredmeister: Haha, eller hur. Det är som balsam för alla inre-organ och nerver. Men det visade vara sig en fin omväg runt alkohol för de små duktiga tonåringarna. Jag kände mig väldigt passande i min hippie-klädsel för jag var nog lugnast där, hehe.

Vad gjorde du på Halloween Otto?

Stjärnsyster: Haha, jag kunde se ditt svar på sms:et men hade inga mer gratis sms kvar så kunde ju inte svara tillbaka. Hur var din födelsedag?! Bra hoppas jag?!

Haha goding! Det låter helt underbart! Åh, nu längtar jag! Haha. Är du förväntansfull inför flytten? Så har du hittat någon bra lägenhet? :) STOR KRAM! <3

Marielle: Haha, älskade du! Jag tänkte också på det! Jag döpte den till och med till Svea (Kunde ju inte ta med snea för det betydde nog otur, haha) Jag saknar dig så mycket min Marräng! Bamse kramar!

issa *sis sa...

sv: Min födelsedag var jätte bra faktiskt, hände inget speciellt dock men vi tog de mest lungt åså:) får köra på hårt här efter nu;)

Va bra att du vill de (A) jag har inte hittat ngn än, finns inga lediga för den tiden ja ska flytta just nu , dröjer ca 1 månad tills jag kan hyra någon.. men jag är så sjukt förväntansfull! ska bli så skönt att äntligen få stå på egna ben.

PUSSS<3

Erika sa...

ÅH, sluta utelämna en massa detaljer - det är ju det vi vill läsa om. Iallafall jag. Det får mig att bli peppad på resan till Australien och vara väldigt avundsjuk på dig minsann. Så skriv mer! Haha, jag saknar dig. Du är söt som hippie. Du borde vara det på heltid tycker jag. :D
puss på dig.