måndag, november 02, 2009

Gigantiskt ägg

Nu har jag sett Hanna Montana, haha. Eller ja, rättare sagt så var det Miley Cyrus, personen bakom Hanna Montana. Samma sak, bara krångligare.Jag var väldigt skeptisk när jag skulle gå på konserten, eftersom jag inte gillar henne och att det känns som en barnsmak. Men de hade ju så snällt köpt biljetterna till mig innan jag kom hit till Usa och Madison var riktigt förväntansfull. Men det visade sig vara en riktigt bra konsert. Det var kanske lite mer fokuserat på själva showen än hennes sång den här gången. Hon var mycket uppe i luften, vilken är något jag av någon anledning älskar när artister gör. Idag har jag varit hos Krystal och Bam, har inte träffat dem sedan långritten, har varit tomt. Så det var härligt att få komma till hästarna igen. Hade ridlektion med Abigail, som hade lite problem med tålamodet i början (Hon gillade inte mitt koncept med att ridning inte handlar bara om att sitta i en sadel utan att det börjar från marken). Jag fick henne att borsta och göra lite respekt och tillit-övningar med Spirit medan jag gjorde detsamma med Sam, som är en häst som har varit vanvårdad innan den fick komma till Krystal och Bam. Det gick riktigt bra. I slutet av dagen följde han mig utan grimma/grimskaft. Riktigt smart häst. När vi hämtade dem andra gången från hagen så var vi tvungen att gå över en stor bäck och det var riktigt lerigt. Vi visste inte riktigt hur vi skulle komma över, för vi hade inte riktigt något att leda dem med så vi tog våra jackor runt deras hals, och det var fruktansvärt lerigt. Så jag tog en stor chansning och slängde mig över Sams rygg och smackade. Fruktansvärt ostabilt men det funkade! Tyvärr var det inte lika bra här hemma. Det var väl lite för bra för att vara sant att det skulle hålla sig så bra som förra veckan. Hoppas ni hade en trevlig Halloween, och för mammas skull, alla helgona.



Efter tekniska problem och massa skrik och skrän så kom Miley upp ur ett gigantiskt...öh..ägg? Med massa rök. Det var ganska snygg entré. Ska nog börja använda den. Så nästa gång ni ser ett gigantiskt ägg någon stans så vet ni att det nalkas lite Pyrén.




Sång, sång, sång. Det var inte många jag kände igen. Men jag kunde iallafall hoppa och sjunga med när hon sjöng; Party in the Usa. Den låten hade vi alltid innan våra fotbollsmatcher.


En av hennes luftfärder. Här på en motorcykel. Jag kan inte fatta att hon bara är 16 år.


Ja, här är Maddy och jag innan konserten. Och ja, jag har en Miley Cyrus tröja på mig. Det tyckte dem att jag skulle köpa som minne. Inte förrän efteråt insåg jag hur dyr den var. Och frågan är om jag någonsin kommer använda den. Den blir pyamas. Fy shöven vilken dyr och ful pyamas. Haha!


7 kommentarer:

Dento sa...

Tur att det blev en lyckad consert. Madison ser lycklig ut.

Förut har Du tappat texten och nu har Du börjat stamma... hahaha..

Modern har lakt ut en bild från kyrkogården i lördags. Det var kallt men inte lika illa som tidigare år. Så var det fullmåne så man såg var man satte fötterna. Ingen ficklampa med som vanligt.
Madde ringde på eftermiddagen så de var med också. Tog en kopp te hemmas hos Madde efteråt. Kul att se deras nymålade hall.

Att det inte kan bli någon ordning på hemmaplan är för trist. Verkar vara varje gång Du varit iväg på något kul??

Ska jobba, just tillbaka från Börst.

Ha dé
Kram /Dan

Fredmeister sa...

Hanna Montana kicks so much ass!
Var det dåligt hemma igen nu? med morsan??

tANtaN sa...

Hej älskling!!!
Koneren såg ju rätt trevlig ut! lite fjortis bara mee men... Idag är det skola igen och jag har försökt väcka jakob men han tyckte det var för tidigt att gå upp vid tio. Jag tycker det är as gött att kunna ta det lugnt på morgonen. Nu har vi eller rättare sagt Lotta och Dan fixat Visum. Jag tror det är klart nu :):):):):). Jag ser verkligen fram emot att få träffa dig igen och att träffa alla andra med för den delen!!!! Men det är cp för jag kommer typ få ta igen skolan och sitta där under jul lovet eller något... Men jag vet inte vad som händer. Kanske sjuk skriver mig. Men min far gillar inte den idén. Men men. Halowen har väll vart trevligt. nte gjort så mycket speciella Haloween grejejer men ändå... Jag kommer inte ihåg om vi gjorde bus eller godis förra året men jag tror det... Hmmm . Blev inget i år ui alla fall men det kanske är ganska normalt.. Du är Bääääääääst!!! Synd att du inte ringde igår... Jag ÄLSKAER diG!!!!!!!

mor din sa...

Konserten verkade häftig...så lär inte konserten som Andréns och Pyrén-Englund-Björkqvist ska på snart bli. MEN GÖRBRA ÄNDÅ!
Winnerbäcks nya är rockigare än de senaste och P-E har delade meningar om det är bra eller dåligt. :)
Idag har det regnat, blåst; varit RÖÖÖSET med andra ord. Så gott som alla löv är nu borta från träden och man börjar längta till advent och alla ljus. Dan satte upp en ljusslinga under taket på altanen i helgen och det lyser mysigt.
Vet inte om det blir gran i år. Livet har stannat lite grann utan dig ( förlåt Dan, förstå mig rätt).

Ang Los Angelestrippen...vad tänker du om den?
Puss!

Ellinor S sa...

Konserten verkar ju hel häftig, kanske hade varit ännu bättre om det varit en artist som man verkligen gillade. Men men, såg förresten henne på film i veckan, Hannah Montana the Movie med mina kusiner, som verkligen älskade filmen, Jag satt bara och skrattade på fel ställen ;).

Hur går det där borta nu, har alltin löst sig? Saknar dig väldigt mycket förresten, känns som du har varit borta en evighet. Men det är inte så långt kvar iaf. Nu har vi precis haft lov, skit skönt med långa sovmorgnar, och lite ledighet. Har också varit utklädd, inte lika coolt som du var, utan mer som en söt häxa.
Men den veckan gick snabbt över, så nu är det dags för apu :). Förresten vad var det för fototävling? Lät väldigt spännande, vilka bilder var det hon anmält dit?

Hoppas du har det bra Pörr, vi finns här för dig om di vill prata eller bara höra skvaller om vad som händer här borta.
PUSS på dig, Älskar dig <3

Emilie Pyrén sa...

Dan: Haha, ja hon var riktigt glad! Jag hade önskat att hon hade fått ha med sig någon kompis, det är alltid roligare då i den åldern.

Haha, börjat stamma, vad menar du?

Vart har hon lagt ut bilden? På facebook? Får ta och kika.
Va roligt att ni håller sån bra kontakt med Madde. Hur hade de målat hallen?

Japp, det är precis så det är. Varje gång jag är med någon annan än henne. Hon pratade inte med mig imorse, men när hon hämtade upp mig efter repet var det som vanligt, men sedan när jag gick ut för att hjälpa Stacy med en dörr han satte upp (Eftersom ingen annan hjälpte honom) Så vägrade hon prata med oss båda... Det börjar bli riktigt jobbigt.

Så ni hade en fin helg i Borgstena? Är hallen och så helt klar? Har ni börjat på något nytt projekt? Kram!

Fred: Ja, hon är en riktig hårding haha. Men det var en snygg show iallafall.

Jonatan: Hej! Ja, förlåt så mycket för att jag inte ringde. Men det var lite konstigt, kan berätta mer sedan. Tack för att du har ringt så mycket det senaste, jag blir så glad och då känns allt så mycket lättare! Men har ni inte lov en av veckorna? Så kanske du kan ta med dig vissa böcker & höra från dina klasskompisar vad ni har för läxor. Det går alltid att fixa! Och du behöver nog inte oroa dig för att sitta över jullovet för jullovet är ungefär 2 månader före ni kommer hit XD haha.
Hahah, Jakob är typ världsbäst på att sova. Kommer ihåg när vi försökte banka på hans fönster för att väcka honom haha.
Vill du göra bus eller godis med mig nästa år? Vi borde komma på något ultimat. Jag gjorde ju aldrig det som liten, så vem har sagt att man inte kan vara 18 och springa runt utklädd? ^^

Mamma: Haha, Lars Winnerbäck kommer nog bli jättebra. Spännande att se vad Andréns tycker. Ta mycket bilder! Åh jag kommer sakna advent så mycket. De har inte det här så jag ska nog införa det. Men jag vet inte om jag klarar av att stanna till jul. Det börjar gå på gränsfallet nu mamma, förlåt men, jag har försökt och försökt. Och det känns så ovärt att låta en sak förstöra den här förövrigt så fantastiska upplevelsen.

L.A resan vore fantastiskt! Jag har gjort upp en liten pengaplan, jag kanske inte kan bidra så jättemycket men iallafall till mat och allt sånt där. Tänkte försöka spara åtminstonde $50 varje månad och fram tills mars är det ju lite mer än 3000 kr iallafall. Det är ju inte så mycket, jag vill ju såklart försöka spara mer men det är så mycket kostnader som kommer vissa månader. Nu är allt mitt skolmaterial slut t.ex så måste köpa nytt. Sen kommer det julklappar och så. Men jag ska göra så gott jag kan!!! Och inte slösa!

Älskar dig! Kram!

Ellinor: Åh, du skriver så underbart. Jag saknar dig något så otroligt! Skrattade högt när jag läste om att du hade kollat på Hannah Montana-filmen och skrattade på fel ställen.
Uh, jag saknar ditt skratt!

Måste varit riktigt skönt med lov en vecka. Jag börjar komma tillbaka till skolrutinerna igen iallafall, även om jag somnar till på vissa lektioner, haha. Förvånad? ;)

Spännande med APU! Har du hittat en plats? Stort lycka till iallafall! Kommer nog vara jättekul!
Hur går det för dig med körkortet?
Kram!

Dento sa...

"Nu har jag sett Hanna....." samma text finns två gånger. Tyckte Du skrivit mycket den här gången, med det var "bara" hälften.

Ja vist är det kul att Madde håller kontakten. Jo dom hade målat på tapeten i hallen. Seris tror jag färgen kallas. Snyggt var det i alla fall.

"Taket" över hatthyllan i hallen (i Börst)är inte klart. Vet inte när det blir, men borde ta itu med det snart. Så är jag inte riktigt nöjd med vindsluckan än, men det kan nog vänta till varmare tider.

Ny projekt finns det alltid. Frågan är bara vilket av dom alla som nästa kan bli. I helgen var det en del eljobb som inte blev riktigt avslutat så det fortsätter.
Så finns det en hel del löv att ta hand om. Lotta tog en hel del i helgen medan jag trasslade in mig i sladdarna. Får hjälpa till nästa veckoslut.
På fredag är det dags att lasta in lite värme i källaren igen (pellets).

Hon verkar ha ett lite knepigt psyke Din "extra-mor". Kan förstå att det är frustrerande att leva i. Hoppas Du håller ut och att det ordnar sig. Det är ju ett övergående problem trotts allt.

Ha dé
Kram/Dan