onsdag, september 09, 2009

090909


Tjolahopp! Inte lite fräckt att det är 090909 eller? Jag vill fira det på något sätt...
Vanlig dag i skolan och sedan match efteråt. Ane fick veta att hennes värdsyster skulle föda barn så hon åkte till sjukhuset direkt, och än så länge... ingen bebis. Vi vann matchen 3-0 vilket var gött för det betyder att vi inte kommer få något straff nästa träning. Fast vi har match alla dagar förutom fredag nu så...sena kvällar. Vi stannade vid Wendy's och tog med mat hem, sedan hoppade jag och Madison i Hottuben. Gjorde en lång och ganska meningslös video, men ändå, haha. Kolla så länge ni orkar (det blir ljusare på slutet) .

Jag drar mig verkligen för att prata om bröllopet, förmodligen bara för att jag vill visa bilderna och jag har inte riktigt fått tid för att bearbeta dem än.
Ni får min fotbolls-bild så länge.

Stor kram!!

3 olikheter mellan Sverige och Usa:
- Barn kan inte vara ute och leka med andra barn på samma sätt som svenska barn kan. De måste alltid planera i förväg vem de ska leka med och föräldrarna måste alltid ha uppsikt. När jag var 9/10 år så var väl jag ute och lekte med mina kompisar ganska fritt åtminstonde? Jag menar ute på gården/gatan.
- Det är ont om smågodis i Usa. Och godis här är överhuvudtaget inte så himla gott här. Det är glassen och snacksen som är farligt gott. Jag saknar Lysmelk och de gul/röda döskallarna.
- Nästan ALLA tjejer rakar armarna här i highschool. Och alla äldre tjejer berättar hur de ångrar att de gjorde det. Kära nån, ja de får väl tycka jag ser ut som en kanin med vinterpäls om de vill, men jag tänker banne mig inte börja raka armarna.


Fint att vi blev lila. Haha!

18 kommentarer:

JONATAN sa...

Hej :) vad är upp?

Måste bara fråga om det är en riktig tidning? eller?? va ? men men idag är det i alla fall ettornas dag. det ska bli kul. jag och gura försöker starta en förening men i får väll se om det går igenom... det är en uppdrags förening där medlämarna får uppdrag oh sedan så de som gör mest och krångligast uppdrag vinner! visst låter det siom en trevlig idé? Grattis till vinsten föresten! vi har repat i nya lokalen för första gången igår. det gick väll ok. hoppas v hörs snart :) vågar inte ringa nu

Älskar dig!

tantan sa...

090909 WOHOOOOOO

Ellinor sa...

Så söta ni är ;). Det är så roligt att titta på era filmer, ni ser ut som riktiga systrar, sen är det väldigt roligt att höra Pyrenskrattet, det har man inte hört på länge <3. Kul att det går bra i fotbollen och att du har fått så många vänner! Tiden går faktiskt ganska fort nu. Helt otroligt, fast det känns som om du har varit borta mycket längre an vad du egentligen har.

Tiden i skolan flyter på förresten, vi tjejer fortsätter att plåga och irritera Fredmaister på engelska lektionerna, sen har vi ju börjat med Grafisk desgin nu, och det är faktiskt väldigt roligt. Mycket roligare än vad jag trodde, lite svårt me man lär sig. Vår nya matsal är väl sådär, lite trång och lång kö, men bättre än inget ;).
Saknar dig <3, skolan är lite tom utan dig, ingen Pörren som gör korridorerna osäkra, men som jag sa innan så går tiden fortare än vad man tror, så vi syns snart ;).

Johan sa...

Madison, your "goodbye" sounded incredibly authentic! :P

Dento sa...

Läcker affisch!!
Var hittar man den?

Kul med lite video.
När ljuset tändes hade jag lyckats förväxla Er.

Jobbig dag....
Natti natti

Kram/Dan

Maaliin sa...

Hej min älskade Emilie! <2, måste bara säga.. att jag saknar dig så in i helvette.. för låt för ord valet.. Sitter och lyssnar på to night, eran låt!.. DFet kommer en och annan tår kan jag lova!.. Jag vill att du ska vara här nu. nu . nu. tänker på dig varje dag faktiskt!. Jag fattar lixom att du inte har så mkt tid tilla tt tänka på mig så mkt här hemma i sverige. Men det gör inget. jag Älskar dig lika mkt endå!.. När du kmr hem, måste vi ses mera tkr jag !.. Snälla, Glöm aldirg att du är min Prisessa!<3.. förlåt för detta knäppa inlägg.. Men jag älskar dig <3

Fredmeister sa...

Malin, du är fruktansvärt bra på särskrivningar, typ den bästa jag sett=D

Maaliin sa...

Fredrik, Jag VET!!!!..:(.. Jag fick bara VG i svenska på grund av det :P.. Asså vet du hur mkt dom skrattar åt mig?:P.. men det är bara för jag skriver för snabbt:P.. men jag försöker tänka jätte mkt på det nu..

mamma sa...

Stå på dig pyret! INTE raka armarna!!! Bättre förändra amerikanarna!

Hur kommer det sig att du är på omslaget? Har du trixat eller är det original? Görfint hur som helst! Klädsamma färger!

Ja det måste kännas konstigt att krypa tillbaka in i selen...hade nog varit lättare om jag hållit dig hårdare ha ha!


Vad kul att Madison lär sig svenska! Men oj vad hon kommer att sakna dig sen...jag vet hur det känns <3 puss!

Emilie Pyrén sa...

Jonatan: Hej älskling!

du vet redan svaret på det du frågade så jag skriver inget om det, Tack till vinst-grattiset och för att du ringde idag. Det var lugnande att höra din röst. <3

Ellinore: Haha, det känns faktiskt väldigt mycket som om vi är syskon allra redan, så det kommer bli konstigt att komma hem och inte ha en lillasyster. Och jag saknar er tjejer och våran gemensamma skratt-klang tillsammans (Och så Michans väldigt orginella, haha) . Kan inte riktigt fatta att jag inte går näst sista året tillsammans med er... Tur att jag kommer tillbaka till 3:an iallafall.

Hur är 1orna? Mycket fjortisar? Och har ni kommit på något nytt att irritera fredmaister med? :)

STOR KRAM!! <3

Johan: Ska visa Madison denna kommentaren ikväll så kan hon svara.

Dan: Haha vet inte om man kan hitta den på hemsidan, ska kika.

Varför en jobbig dag? Kram!

Malin: Åh...älskling! :( Jag tänker extra mycket på dig också av någon anledning. Det är alldeles för långt bort ifrån dig. För jag tror att hemma, även om vi inte ses jätte, jätte ofta så vet vi att vi alltid finns en bussresa ifrån om något skulle hända. Jag saknar så våra helger. Smoothies, musik, skratt och flum!! <3

Mamma: Tss. Näst sista raden vet du irriterar mig så jag tänker inte svara haha. Och när jag kommer tillbaka blir jag 18, tjooho! Inte så mycket skillnad ;D haha. Du är en bra mamma. <3

Vaara sa...

Haha hon uttalade ju Å riktigt fint för att vara amerikan ;P I morgon är det klassfest med hela SPB08 och en del arkitekter med ;P Plus en (nära på att svära) väldans massa vänner så det ska bli kul! Du skulle vart med :) Ha det bra!

Emilie Pyrén sa...

Vaara: Haha visst gjorde hon! :D Amerikaner är även väldigt bra på att säga "Håll käften!" (Inte Madison alltså, såna ord lär jag henne inte ;))
Åh va roligt det låter med klassfest!! Saknar dig & spelklassen :/

Fredmeister sa...

asså, malin, du försöker tänka jätte mycket på det? hahahahahaha

Fredmeister sa...

vadå irritera mig med??:O e det sånt ni planerar i skolan?:P

Emilie Pyrén sa...

Fredmaister: Mamma skrev att hon borde varit hårdare med mig i princip ;) Och hon vet att jag inte gillar att bli kontrollerad.

Planerar vad i skolan?

Jonna sa...

hej sötnos!! inte kommenterat på länge men jag har så mycket som snurrar runt i mitt huvud. men ville bara säga att jag saknar dig och ser framemot att träffa dig nästa sommar igen! hoppas du tar hand om dig och har det helt underbart!! Massa kramar <3

Emilie Pyrén sa...

Jonna: Åh du är ju go!! Jag läser din blogg, ska bara bli lite bättre på att kommentera. Så roligt att höra att du har det bra och att du trivs så bra! Hoppas jag kan komma och hälsa på dig om du skulle vara där ett år till sen? :) <3

Erika sa...

åh, jag började gråta när jag tittade på filmen, Jag saknar dig så fruktansvärt - plus att det fick mig att längta tillbaka till Australien.

Hoppas allting är underbart med dig. Och tack för din fina kommenterar. <3