tisdag, september 29, 2009

28 September

28 September 2009. Två år av ett Tantan&Mli. Det känns kalasgött.
Men igår blev jag sentimental, kollade igenom min blogg och läste om alla de gånger jag skriver om Jonatan. Hittade ett speciellt inlägg: http://regnstaden.blogspot.com/2008/04/att-jag-blev-tillsammans-med-jonatan-r.html där Jonatan hade lagt in en bild till varje Gilmore-girl avsnitt. Tänkte tillbaka. Jupp..han är fortfarande lika omtänksam och fantastisk. Så jag låg där och kollade på Gilmore girls och fick flashbacks.

Facebook: "2 år med jonatan idag! Tack för de bästa 2 åren någonsin. Jag älskar dig. "
"Grattis!!! :D kommer ihåg i ettan när du pratade non-stop om honom :D sweeeet!"
Att jag pratade non-stop om honom får mig att låta lite halvt besatt, haha. Men ja, för två år sedan så visste jag inte hur underbart min lilla non-stop-förälskelse skulle bli. I ett lite dimmigt minne om 28 september 2007 så minns jag hur vi satt där i soffan, på en filmkväll hemma hos Otto i Tämta och höll hand och kramades. Och alltid den där första gången, så är det som att hela världen runt omkring bleknar bort för en liten stund. Kalla det fjärilar eller vad du vill, men det känns som att varje sekund räknas. Med tiden lär man sig att den andres hand finns kvar även om du är kontaktbar för omvärlden.

Jag är en ganska självständig människa för det mesta, iallafall vill jag alltid att det ska vara den bild folk har av mig. Men det är människor runt omkring mig som är anledningen till att jag orkar leva upp till det.
Och en person är som en livboj i allt stohej. Han där som orkar sig upp och göra frukost på sängen tusen miljoner gånger, eller som orkar med alla konstiga humörsvägningar och sylvassa kommentarer. Han som inte låter sig köras över (om jag inte använder smickrande slughet, vilket är kvinnas underbara vapen) men som ändå alltid lyssnar på vad jag har att säga.

Han som ger precis lika varma och intensiva kramar som för två år sedan.
Jonatan Andrén, det finns många fina gåvor i livet. Det finns mycket fina gärningar. Men jag är en liten trasdocka och du orkar alltid laga mig, gång på gång. Jag kan inte komma på något finare.

Tack! För att du är tokigt bra. Jag älskar dig!

11 kommentarer:

issa sa...

Så fint skrivet! grattis grattis grattis till era 2 år! ni är så himla fina tillsammans!:D

Jag saknar dig mlisan! ska skicka ett stort fat med pannkakor till sjumilla i natt. Ställer det bakom det blåa trädet i den stora skogen skogen du vet. (A) irl så skickar jag en stor KRAM!! <3 ta hand om dig!

Michaela sa...

Åh grattis till er båda! :D<3333333

mamma sa...

GRATTIS i efterskott!!! Kramar till er båda! Saknar er!

Ellinor sa...

Grattis till er två <3 :)

Maaliin sa...

Grattis tll eer!!!.. Komemr så väl ihåg den kvällen!. ni var så himla söta!.. Saknra dig <33

Dento sa...

Grattis till Er Två!!
Kul att Du är på "tapeten" igen...
Själv är jag färdig med tapeterna ny.

Ha Dé!
Kram/Dan

tantan sa...

TAck...
eller vad man ska säga! och grattis på oss vi är bäst!!!
Hmmm.. hur kan en bok bara försvinna?
Jag ringer dig vid tio imon svensk tid. :) älskar dig ! puuuuuuusssss :):):):):)<3<3<3
Älskar dig mest!

Emilie Pyrén sa...

Issa: Haha, aw! Du är go du! Tack :D

Åh! Pannkakorna var SÅ goda! Och syltet var helt underbar, var det din mormors sylt? :D Kommer du ihåg hur många köttbullar vi åt förra julen förresten? Jag längtar tills nästa jul i sjumilla... Saknar dig :( <3

Michaela: Haha tack älskling!!! :D <3


Mamma: Tack så mycket! :D Du har en fin "svärson" som du kallar honom haha.

Ellinor: TACK!! :D
Och förlåt , märkte att jag stavade fel på ditt namn i inlägget till er!! Fattar inte att jag har så problem med det där med namn.

Malin: Haha, tack!! Ja, och åh jag saknar så att vara med dig när jag tänker tillbaka! :( <3

Dan: Tack så mycket!
Så hur mycket är det kvar med lägenheten? :)

jonatan: Vad var det för bok? Min dagbok är borta mystiskt också. Kanske smög våra böcker iväg för att träffa varandra?
Hmm... jag önskar att min dagbok tog med mig isåfall... Saknar dig! Men jag älskar dig tusen gånger så mycket!!!! <3

Veronica sa...

Grattiiiiis sötnosar :D

Hoppas du har det braa! Puss!

Tantan sa...

Hej.
Förlåt att jag inte ringde dig igår. glömde av det... Jag är hos jajob nu vi ska kolla film snart. vi har resursdag imon. Vad händert i UsA nu då? saknar dig. jakob hälsar inte.
Älskar dig!!!!

Dento sa...

Jo då nu är det nästan klart.
Ett vägguttag som skall monteras, ett nytt dörrhandtag och så ett par fönsterbrädor under tillverkning. Nu är det lungt, jag har en hel månad på mig.

Efter lunch bär det av mot Karlskrona. På fredag kommer Lotta efter. Det blir en liten lillsemester i alla fall. Härligt!!

Vi får väl börja leta flygbiljetter snart om vi skall komma över vattnet till US i påsk.

Så är det bara att vänta på nästa inlägg då...
Vet inte om jag kommer åt nätet när jag är borta. Ute på sjön hella dagarna så resten blir nog hotellrum och sova. Men jag får nog info via Börst i alla fall.

Ha dé gott!!

Kram/Dan