fredag, september 25, 2009

Tommys syster

Team, nyår. Jag vill dit!
Hittade det underbara bandet Tommys syster på Myspace, som spelade på Team förra året. Det får mig att tänka på mitt rum hemma i Börst. Min stora härliga säng och de härligt röda väggarna som studsar mjuka trumpet-toner från Tommys syster i cdspelaren. Min kudde.
Mamma, när du åker hit ner...Ta med min kudde.

Du-ru-du-du-du-ru-du-du-duuu-du

"I need you to need me, to keep me."

Dam-dam-dam-dam-dam-dam

http://www.blogger.com/www.myspace.com/tommyssyster


Förövrigt, visste ni att när en match går över till 10-0 så avbryter man matchen oavsett tiden och kallar för "Game"? Jag har iallafall upplevt det nu. 5 minuter in på andra halvleken så gjorde vi det 10:onde målet.

4 kommentarer:

mamma sa...

10-0!? Såna siffror brukar det ju bara vara i 8-9 årsåldern... Är ni så fruktansvärt överlägsna?
Kan det bli någon spänning?

Denna helgen blir en ovanlig helg för Dan och mig. Han kommer inte. Vi har båda fullt upp, så vi bestämde att det blir bäst så. Men konstigt blir det.

Förhoppningsvis har du nu gått och lagt dig. Längtar efter din kudde och ditt rum. Imorgon har det gått över. Heja på! Puss puss!

Dento sa...

Har aldrig hört talas om "game" i fotboll tidigare. men så är jag ju inget fotbolls fan heller. Verkar vettigt tycker jag.
Ni verker vara värsta laget i versta laget...??? Har Ni förlorat någon match?

Vad hade Du på tandborsten i kväll/morse? Har Du provat vit skokräm?

Att Du längtar efter det lilla rummet trodde jag inte.. jag som räknade med att Du skulle ockupera vardagsrummet när Du kommer hem efter Ditt stora Amerikanska sovrum.

Ja det käns konstigt att inte åka till Börst i dag. Men nya hyresgäster skall in och lägenheten renoveras så det blir mycket jobb. Bäst att ligga i så inte allt blir kvar till sista minuten.
Förhoppningsvis kan vi få till en lillsemester i Karlskrona nästa helg i stället. Skulle vara härligt.

Du-ru-du-du
Dam-dam-dam (i görnorna)..

Kram, /Dan

Fredmeister sa...

jag kan mkt om fotboll, och det finns inte game... det är nån skit som amerikanarna hittat på för att de andra laget inte ska bli för förnedrat typ, men det är ju ganska förnedrande om dom e så dåliga att dom inte ens får spela klart matchen:P

kollen sa...

Oj, 10-0 det var inte dåligt :P Är erat lag det bästa i stan eller? :) Hur många gånger i veckan tränar high school lag?