söndag, september 13, 2009

Söndag

Haj! Matchen igår var riktigt svår men vi vann iallafall med 2-0. Sen så åkte jag till Paiges "Sweet 16 party" , vilket var en sorglig historia. Jag tyckte verkligen så synd om henne. För er som har sett filmen Fucking Åmål kommer kanske ihåg hur den ensamma flickan hade ett födelsedagsfirande och det bara vad en enda som kom? Det kändes som det den här gången också. Hon hade bjudit säkert 20 personer och vi blev 6 st som mest. Paige, Ariel (som åkte hem ganska tidigt) , jag, Paiges pojkvän Jory, Cody, Kelly och Tanner. Och det fanns så mycket mat och de hade en jättestor tårta. Det var hemskt att se. Jag var så glad att jag la ut lite extra pengar på hennes födelsedagspresent iallafall. Och kvällen blev riktigt mysig. Vi åt och badade i poolen, spelade volleyboll i poolen. Sedan gick vi ner till en lite avlägsen del av trädgården och hade en lägereld. Vi satt där i några timmar med filtar och dricka och berättade spökhistorier och flummade. Sen när alla åkte så stannade jag kvar över natten och vi låg och pratade och så.

Nu är jag hemma igen. Jag har varit en liten bondflicka och promenerat med en liten kossa, de är ju banne mig riktigt mysiga haha. Sen tvättade jag och Ashly bilarna, vilket slutade i ett stort vattenkrig. Nu ska jag förhoppningsvis och rida om inte Beth tvingar mig med till hennes mamma. Jag gillar MiMi jättemycket men känns dumt när jag redan gjort planer med famijen Moore.

Hur är vädret hos er nu? Har regnet passerat?
Fick ett jätteroligt och trevligt brev av min mormor idag, hon skrev lite skämtsamt att jag skulle hitta en amerikansk "lover" till henne, haha. Du får nog ta och komma hit ner och leta, mormor! Tack så jättemycket för pengarna!
Stor kram till alla!

7 kommentarer:

Fredmeister sa...

Skrev du fel på Jory, o Cody?:P
men det låter nice!!!
Nästan som våra grillkvällar vid långgrundet fast inte:P

Emilie Pyrén sa...

Nej det tror jag inte?
Ja haha det var lite åt det hållet iallafall, byt ut vattnet mot skog och hundskall och svenska mot amerikanska så ;)

Pappa Bokvägen sa...

Solen börjar gå upp över Fristad. Sitter vid köksbordet och ser morgonrodnaden. Samma sol som långt där borta hos dig - konstigt. Låter som om ni har sommar kvar. Här kryper graderna neråt och jag tänker varje gång jag rullar iväg med hojen att nu måste jag sätta i fodret.
Men det finns saker som värmer!
Att få läsa dina inlägg på morgonen!
Att få höra din röst lite då och då!
Var rädd om dig och ha det så kul som du bara kan!

kram
Johnny

eLin sa...

hahaXD hon är för söt! :D Jag och Johan fick också fina brev! ;) Hon sa till mig att i ditt brev var hon ju tvungen att skriva lite på engelska och det hade hon tydligen gjort ju! :D Mormor i mitt hjärta!<3

Litta sa...

Hej älsklingssysterdotter!!
Att du vågar skriva att mormor ska komma och leta "killar" själv... rätt som det är så står hon utanför dörren!! Tjohooo! Skönt att höra att du har det bra, här är allt som vanligt tycker jag, hösten är på väg och det är ju inte min älsklingsperiod precis. Man får försöka se det från den ljusa sidan: snart är det sommar igen....KRAMAR från oss alla på Ladbacken

Dento sa...

Morning korning!

Solen skiner, regnet är borta.
Här har varit några riktigt bra dagar.
Jobbade ute förra veckan och hade härligt väder varje dag.
Helgen var också bra men vi hann inte njuta av det så mycket. Församlingens 125-årsjubileum och pastorsinstallation på söndag tog en hel del tid och energi. Men kul hade vi....

På onsdag åker jag ner och jobbar ett par dagar i Karlsknona. Ser ut att bli bra väder där med.
Mycket väder typiskt svenskt, eller?

Fönsterluckorna är änligen på plats igen. Hoppas dom klarar sig några år.

Både Lotta och jag har bråda dagar på jobbet. Vi jobbar fram på kvällarna båda två. Då är det skönt att få åka söder ut när frdagen kommer.

Har en talbok i bilen. "De gömda".
En riktig otäcking. Blir riktigt förb... när jag läser/hör om elakhetern. Det tar ett tag att koppla bort den när jag stänt av...

Härligt att höra att det fungerar bra där borta på andra sidan vattnet. Härligt att Du ställer upp för Paige tycker jag.

Ha de gott!

Kram/Dan

Emilie Pyrén sa...

Pappa Bokvägen: Haha du fick ju till det riktigt poetiskt där! Jag har tänkt på det på mornarna ibland, att när solen är här så har den vandrat förbi lilla Fristad och Borgstena också. Och det känns konstigt att solen känns nära men Sverige så långt borta.

Jag saknar er på Bokvägen så mycket. Underbarare familj är svårt att hitta.

Stor kram!

Elin: Haha hon är så rolig hon! Ja hon skrev: "Tror du jag klarar mig med; I love you." Och " Du får ta med dig en amerikansk "lover" till mig, du kan ju säga att jag kan de tre viktigaste orden." .
Vi har världens bästa mormor Elin :D <3

Litta: Det skulle inte förvåna mig om hon plötsligt stod där med resväskor i handen och med ett stort ; "Hello!" en vacker dag haha. Hon är en rolig prick hon. Skönt (för mig haha) att höra att allt är som vanligt där hemma. Och hösten behöver inte alltid vara så farligt tråkig, då har man iallafall en ursäkt för att sitta i soffan uppkrupen i en mysig filt framför tv:n med en skål godis. (På tal om godis, det är fruktansvärt vad abstinens man får efter svenskt godis!) Jag har ju helt glömt av att fråga, hur går det för Johan nu? Hur är Fristadskolan?!

STOR KRAM till er alla!!

Dan: Där kom veckorapporten minsann! Haha nä jag skojjar bara med dig, det är roligt att höra vad som händer där hemma med er. Låter som det mesta rullar på som vanligt iallafall.

Jag skulle alrigt kunna lyssna på den boken i bilen och sedan kliva ut själv. Jag är inte lättskrämd när det gäller film. Men när det berättas på svenska och med en klar talboks-röst känns det alltid mycket kusligare tycker jag.

Ha en fin dag på jobbet imorgon.