tisdag, september 22, 2009

9-0!

Simsalabim, det var en helt vanlig dag idag. Hade match med Varsity-laget idag och vi vann 9-0 vilket var gött. Det var stora vattenpölar över hela planen så våra vita uniformer..var inte så vita längre haha. Men jag fick inte spela så länge tyvärr. Men men, jag gillar JV.

Och jag vill bara tacka till Otto och mamma som alltid kommenterar. Det är höjdpunkten att komma hem och veta att det står något litet under inläggen.

Men nu tror jag faktiskt att jag ska ta några bloggfria dagar. För det första känns det som om den här veckan kommer bestå av plugg och fotboll och sen så är det är inte bra att jag fäster mig för mycket hemma med Sverige, det gör så att det känns som om jag ska få hemlängtan.
Några av utbytesstudenterna går det inte så bra för här. En beter sig lite konstigt och verkar ha rejäl hemlängtan och en annan har tydligen redan problem med droger, haha. Sen så är det några som åker hem redan efter jul. Tur att Ane ska stanna!!

Stor kram till er alla! Och jag hoppas att få höra av er snart!

6 kommentarer:

mamma sa...

(Läste i gårdagens tidning att Örby ridhus har problem: Det regnar in!)
Bra att du förvarnar om bloggfritt, så blir man inte orolig. Ha en go vecka trots plugg, och hälsa alla "jag känner". Puss och kram min lilla cowboy! Utan hjälm....TUR att jag inte såg det!!! :)

Andrén sa...

grattis till vinsten;) så det är mýcket i skolan nu för tiden alltså? samma här hemma.. shit vad gött du verkar ha det, jag är så imponerad av dig:P ha det toppen!hej

Dento sa...

härligt att höra att allt är bra!

Pratade med en mamma som var stolt som en tupp..inte tupp kanske... efter "right/wrong". Tvättmaskinen går inte så ofta längre. Kanske såg hon en möjlighet att ökningen inte blir så stor till sommaren

Lotta satte i halsen när hon såg rubriken med droger tidigare. Men det gick snart över.

Du är ute på många äventyr. Skulle gärna vara med på dom alla, inte hästen kanske. Får nog bli islandshäst i så fall. det gick ju ganska bra när jag provade på tidigare i höst.

Löven faller för fullt och jag får rensa källartrappor och portar var och varannan dag nu.
Troligen åker båten upp på land i veckan. Får se hur det går med det.

Fantastiskt att ni van turneringen!
9-0 verkar vara rena "utskåpningen" ju. Ger Ni dom ingen chans.

Nej nu får jag nog ägna mig åt jobbet en stund.
I eftermiddag väntar tandläkaren!

Ha dé

Kram/Dan

Jonatan sa...

Hej älskling :)
Grattiiis!!!
Du det funkar ite så bra att ringa till din mobil härifrån :(... Eller är det inte vid 10 som jag ska ringa. du brukar inte svasa då. Men men, du får ha det bäst nu måste jag ge mig av till skolan...
Älakar dig!!!<3<3<3<3
/tantaN

Fredmeister sa...

Spelar du i 2 lag? eller va e de för skillnad på JV?

Jag har typ fått bakslag från influensan, är skitförkyld o hostig o halsen e allmänt cass:P

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Åh va shiligt för dem! I själva stallet eller inne på maneschen?
Haha, ska försöka iallafall.
Puss och kram!!

Andrén: Tack så mycket! Ja det har varit full rulle sen jag kom hit haha. Och jag som trodde att jag aldrig skulle behöva plugga så mycket igen efter bäckäng ;)
Haha, tack! Önskar att du kunde vara här och prova på det också :D

Dan: Haha, det var väl skönt att hon var stolt då. Jag förstod inte riktigt det med tvättmaskinen?

Haha, ja hon blev riktigt chockad. Hästen var ju ett av de bästa. Man måste bara tänja på sina gränser. Islandshästar är lite för envisa och sega. är mycket häftigare när du känner att du har kontroll över hästen, att den är lyhörd. En islandshäst går på autopilot haha.

Haha ja vårat lag är riktigt bra! och jag har nog aldrig spelat med ett lag som vunnit en turnering haha. Antar att de 5dagars träningar/vecka lönar sig i längden. Lycka till hos tandläkaren! Kram!

Tant-anna: Hej! :D Tack så mycket! Nej min mobil är ju ap-apelsin för det mesta, fy shöven. Vill försöka ringa dig imorgon för jag har halv-studiedag typ så slutar klockan 1. Hur gick det med sångaren? Älskar dig!!! <3 <3 <3

Fred: Åh tråkigt att höra att du blivit sjuk! :/ Hoppas det itne är någon kameldum svininfluensa bara!!

Junior Varsity och Varsity är bara skillnad svårighetsmässigt. Varsity är det seniors och spelare som är lite duktigare. Jag spelar oftast i Junior Varsity, för jag är inte riktigt där än , haha;)