tisdag, september 15, 2009

Ibland känns det verkligen som om jag är i en film. Ibland känns det som vilken skola som helst. Och om jag säger film så får ni tänka på att highschools-människor oftast är elaka och bitchiga i filmerna. Det känns som om jag är i en liten skyddsbubbla i ett stort krig. Det är ingen som gör något mot mig, men det pågår ett tredje värdlskrig innanför dörrarna på Nelson County Highschool. Varje dag är det nya draman och personer som anförtror mig med de allra värsta hemligheterna. Jag kan inte säga det till någon men det är fruktansvärt vilka tankebanor vissa tänker i. Och jag är glad över att jag bara behöver höra det och inte vara en större del i det än så.
Så jag är så glad över att jag och Ane har varandra. Hon kommer från samma del av världen och på något sätt så är vi lite av samma skrot och korn eller hur uttrycket är. Vi går båda igenom samma sak här på andra sidan jordklotet. Och på något sätt känns det som om hon är den enda jag kan lita på ordentligt här.

Nä men jösses vad jag låter negativ haha. Ni vet att jag trivs väldigt bra här, men det finns ingen plats där det bara finns bra sidor så jag tycker det är viktigt att ni får båda sidorna av det som händer här.
Jag har haft en jättebra dag idag, vi hade jätteroligt på mattelektionen och efter skolan tog jag och Ane skolbussen hem till mig och vi lärde känna en jättemysko men rolig redneck-kille. Vi lagade svenska/norska pannkakor till familjen, flummade och pratade. Jag och katten hade dock en liten dispyt så här på kvällskvisten, jag var allmänt trevlig och klappade henne, eftersom hon är en av få katter jag tycker är hyftat hygglig, då får den pälsbollen för sig att bita mig. Helt ur det blå. Så hon fick inte sin vanliga godnatt-klapp, haha. Och visste jag inte bättre så skulle jag säga att hon verkade märka det.

Jag hade nästan min första hemlängtan attack igår. Men jag hindrade det med lite How I met your mother. Låg och längtade efter er alla så mycket och saknade så erat umgänge. Jag är så rädd för att ni ska glömma av mig.
Nog pratat, nu ska jag kolla klart på Neveer back down och sedan somna.

Talk to y´all later!

8 kommentarer:

Dento sa...

Jasså Du är med på film Du....
Hoppas Du slipper halka in i allt detta tisslande och tasslande. Låter inte roligt alls.

Tittade till båten i går kväll. Vattnet låg spegelblankt och det var varmt. Lockande att åka ut en tur men det var sent och mörkret kommer fort nu. Nästa vecka blir det nog en fisketur med Bernth. Sedan åker båten upp på land för vintern.

Ätit frukost med ett blankt vatten, röd himmel och en uppgående sol utanför fönstret. Härligt!
Om några timmar kommer den till Dig, solen allså.

Har bara "pratat" med rektorn via sms i dag. Hoppas hon ligger och sover och blir fri från förkylningen. Tror/hoppas hon jobbar hemma i dag.

Ha ännu en bra Dag.

Kram/Dan

Lina sa...

Vi kan aldrig glömma, Pörr lilla!

Johan sa...

Klart vi inte glömmer av dig!! Jag är säker på att du gjorde nåt fel med katten, du känner inte katter som jag ;)

Fredmeister sa...

jag kommer inte ihåg vem du är, bara en lite suddig bild;) jag såg ett avsnitt av how i met your mother idag, tyckte dock inte att de verkade så överdrivet bra, men kanske blir det om man sätter sig in i det=)

Erika sa...

vi kommer aldrig att glömma dig Mli. <3

Malin hagman sa...

Men Lilla prinsessan !:).. Det är klart vi ALDRIG glömer dig !.. Det går inte <33.

PANKAKOR:D <3

eLin sa...

Tror du verkligen att vi skulle kunna glömma av dig... :( Aldrig!! <3

Jodå, med fotbollen går ganska bra! Vi har bara en match kvar nu och vi kommer vara kvar i samma serie så det är ju positivt! Vi blir antaglinen på 6:e plats, fast bt "tippade" att vi skulle komma på 9:de plats, vilket är näst sist! :D Jag har ju valt IV och då valde jag dans! Det är min enda roliga lektion i veckan... kan ju låta lite deppigt men sant! :( Men det är hur kul som helst!! Kommer du ihåg när vi övade, när du skulle ha dansuppvisning? :D Och jag fick dans det som Michelle skulle dansa och vi dansa runt på golvet i din hall! :D Det var roliga tider det!

Älsk dig<333

Manda sa...

lilla lilla hjärtat!! Glömma av dig? Nu é du allt tossig.. Det gör mig nästan lite besviken att du tror så. Klar att vi inte glömmer dig! Åh, gumman, jag bli förtvivlad... Ibland tänker jag samma sak, men då e vi ju två om det:) Saknar dig massvis! Men nu e de inte så himla långt kvar.. he-he... Men som sagt, den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge:)

Vet du? Jag har varit på förarkurs.. Igår faktiskt. Kommer förhoppningsvis köra redan nästa vecka:)


Älskar dig!!<3